• Anonym (A.T.)

    Vad skulle du känna ifall din kille/man berättade detta?

    Ifall din kille/man berättade att en av de saker som tänder honom är yngre tjejer. Med yngre syftar jag på mellan 15-19 år gamla tjejer.

    Min man berättade för mig att han går igång på tanken på så här unga tjejer. Jag är tudelad, jag känner dels att det är så stigmatiserat med så här pass unga tjejer, samtidigt som jag kan känna att redan runt 15-16 år så är i princip samtliga fullt utvecklade fysiskt.

    Hur hade du reagerat ifall det var din kille eller man som berättade för dig att han tänder på så unga tjejer?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle du känna ifall din kille/man berättade detta?
  • Anonym (Slem)

    Jag skulle tänka att han är ett gubbslem som säkert även tänder på tjejer i yngre tonåren också och att han är hebefil.

    Män som tänder på 15-åringar tänder med allra största sannolikhet även på 13-14 åringar.

  • Anonym (ppp)

    Jag kan inte fylla i något av dina alternativ.  Jag skulle definitivt brytt mig, men jag skulle kanske inte vara äcklad direkt. Som sagt, unga kvinnor är de i den åldern och inte så konstigt om män i alla åldrar tycker det är spännande.

    Det jag skulle fundera över är ju vad han då skulle se i mig (50 år), tycker han att jag är avtändande? Tänker han på 16-åringar när vi har sex? 
    Jag skulle också undra om han är sugen på att försöka ragga på någon yngre, om han fick chansen. 
    Jag skulle nog också undra över om han verkligen säger sanningen när han säger att det är just åldern 16-19 - kan detta vara en frisering av sanningen? Går han igång på ännu yngre men inte riktigt vågade säga det?  

  • Kråkungen
    Anonym (ppp) skrev 2020-08-21 07:15:15 följande:

    Jag kan inte fylla i något av dina alternativ.  Jag skulle definitivt brytt mig, men jag skulle kanske inte vara äcklad direkt. Som sagt, unga kvinnor är de i den åldern och inte så konstigt om män i alla åldrar tycker det är spännande.

    Det jag skulle fundera över är ju vad han då skulle se i mig (50 år), tycker han att jag är avtändande? Tänker han på 16-åringar när vi har sex? 
    Jag skulle också undra om han är sugen på att försöka ragga på någon yngre, om han fick chansen. 
    Jag skulle nog också undra över om han verkligen säger sanningen när han säger att det är just åldern 16-19 - kan detta vara en frisering av sanningen? Går han igång på ännu yngre men inte riktigt vågade säga det?  


    Exakt så här skulle jag reagera också: vad 17 vill han med mig om han tänder på tonåringar??? Haha, fan, det hade knäckt mig alltså...

    Att en "äldre" man kan tända på en tonåring tycker jag däremot inte i sig är nåt konstigt eller äcklande - en 15-åring eller äldre kan gott och väl vara färdigutvecklad kvinna. Frågan är väl om han tänder på dem för att de är unga kvinnor - men likförbannat kvinnor - eller om det han tänder på är att de är så nära barn det går...
  • Kråkungen
    Anonym (Slem) skrev 2020-08-21 07:09:38 följande:

    Jag skulle tänka att han är ett gubbslem som säkert även tänder på tjejer i yngre tonåren också och att han är hebefil.

    Män som tänder på 15-åringar tänder med allra största sannolikhet även på 13-14 åringar.


    Varför måste det automatiskt vara så?? 
  • Anonym (A.T.)
    Anonym (ppp) skrev 2020-08-21 07:15:15 följande:

    Det jag skulle fundera över är ju vad han då skulle se i mig (50 år), tycker han att jag är avtändande?


    Det här resonemanget är jag inte alls med på, och förstår inte överhuvudtaget vad det bygger på.

    Säg att du går igång på män med mycket hår på bröstet. Säg även att din man inte alls hade det. Ser du honom som avtändande då?

    Jag tycker bruna ögon är väldigt fint, men det betyder inte att jag tycker att min sambos gröna ögon inte är väldigt fina också.
  • Anonym (Glenn Medeiros)
    Anonym (A.T.) skrev 2020-08-21 07:51:27 följande:
    Det här resonemanget är jag inte alls med på, och förstår inte överhuvudtaget vad det bygger på.

    Säg att du går igång på män med mycket hår på bröstet. Säg även att din man inte alls hade det. Ser du honom som avtändande då?

    Jag tycker bruna ögon är väldigt fint, men det betyder inte att jag tycker att min sambos gröna ögon inte är väldigt fina också.
    Det där har med tjejens självförtroende att göra. De tjejer jag träffat som haft bättre självförtroende, har inte haft något problem med att jag tänder på andra tjejer av olika åldrar, färger och storlekar, och har kunnat tillstå själv att de ibland tänder på annat än just det jag har att erbjuda. Sexlivet blir lite roligare och lättsammare då, om inte ens partner prompt måste vara ens ALLT.
  • Anonym (.)

    Hur gammal  din kille/man. 19 23 35 44 58 63 78 ?  

  • Kråkungen
    Anonym (A.T.) skrev 2020-08-21 07:51:27 följande:
    Det här resonemanget är jag inte alls med på, och förstår inte överhuvudtaget vad det bygger på.

    Säg att du går igång på män med mycket hår på bröstet. Säg även att din man inte alls hade det. Ser du honom som avtändande då?

    Jag tycker bruna ögon är väldigt fint, men det betyder inte att jag tycker att min sambos gröna ögon inte är väldigt fina också.
    Haha, nä, du har ju helt rätt förstås... för min del skulle jag reagera som ppp skrev helt enkelt pga att jag själv hatar min ålder och känner mig gammal, så just åldersgrejen är sjukt känslig. Däremot har jag inga problem/skulle jag inte ha några problem med att en partner uppskattade andra attribut som jag inte själv har. Jäkla åldersnoja XD
    Anonym (Glenn Medeiros) skrev 2020-08-21 08:56:19 följande:
    Det där har med tjejens självförtroende att göra. De tjejer jag träffat som haft bättre självförtroende, har inte haft något problem med att jag tänder på andra tjejer av olika åldrar, färger och storlekar, och har kunnat tillstå själv att de ibland tänder på annat än just det jag har att erbjuda. Sexlivet blir lite roligare och lättsammare då, om inte ens partner prompt måste vara ens ALLT.
    Exakt så är det! Grymt trist och kvävande - och i slutänden omöjligt - att skulla uppfylla varandras alla behov. Olika människor tillgodoser olika saker helt enkelt. Det är också därför jag tycker att det är så svårt att förstå hur man kan vilja leva monogamt. 
  • Rikard

    Saken beror rimligen på hur gammal killen är.
    Jag är man och tände  på tonåriga tjejer när jag själv var i tonåren. Ser inget konstigt i det. Idag, flera decennier senare, skulle jag dock hålla med om att det vore en smula sunkigt om jag fortfarande trånade efter tonåringar.

    Sedan kan man ju tänka sig att det är lite allmänt trist om ens partner berättar att hen tänder på individer som är något annat än det man själv är.

  • Leostar

    Att uppskatta en utvecklad yngre kvinna ser jag inte som ett problem... men handlar det om inte så utvecklade flickor så är det nog något som han kan behöva hjälp att bearbeta.

    I övrigt är det väl alldeles underbart att ni har ett sånt tryggt förhållande där man vågar berätta vad man tänder på utan att behöva kombinera med massa skam.

Svar på tråden Vad skulle du känna ifall din kille/man berättade detta?