• Janiinii

    Gravid trots hormonspiral???

    Heeej hej!

    Jag misstänker att jag kan vara gravid trots hormonspiral (kyleena). Jag har haft regelbunden mens sen insättningen av spiralen, den sattes i för ett år sedan. Inga biverkningar!

    Nu till allvaret, jag har inte haft mens sen i början på juli.. kan inte exakt datum, men det innebär att mensen är sen i vilket fall.

    Jag kissar oftare, finnar på hakan, ingen pms eller spottings som jag alltid har veckan innan mens samt sjukt torr i underlivet.

    Därav gjorde jag ett test med (predictor early) som av en chock visa ett jätte svagt streck... jag har testat 2 dagar till och det har inte blivit starkare streck?

    Jag har endast fått svaga streck på eftermiddagen... inget på morgon???

    Clearblue och rfsu testerna är negativa.

    Känner inte alls att mensen är på gång heller...

    Är det någon som har erfarenhet av det här?

    Jag ska försöka få med en bild på testet!


    Förvirrad!
  • Svar på tråden Gravid trots hormonspiral???
  • Anonym (Anonym)

    Om du fått svagt positivt så är du ju gravid, eller så har du kanske hormonfel i kroppen.

  • Anonym (Anonym)

    Ser tyvärr ingenting, men om du ser ett streck (inte bara skuggan av där ett streck ska vara) så är det ju så :)

  • Janiinii

    Okej! Ja jag vet att alla kan ha olika menstruationer med spiral. Men jag gar haft sparsamma menstruationer varje månad sen jag satte in den.

    Jag hade inte alls blivit fundersam om testet visade helt blankt.. men när man ser ett svagt svagt streck så börjar man fundera på om man är gravid.. annars hade jag troligtvis tänkt mig en hormonrubbning typ. Men det känns konstigt att man ska få hormonproblem ett år efter insättningen?? Eller så kanske det är normalt..


    .
  • Anonym (S)

    Hej,

    Jag blev gravid när jag hade hormonspiral, jaydess. Tror dock att den suttit inne kanske fyra månader för länge. Det som hände var att det gällde att akut ta ur spiralen vilket i sig skulle innebära stora risk för missfall vilket också skedde en dag senare..

  • Janiinii
    Fasiken vad drygt att upplösningen av bilder är dåliga... klart man inte ser om det är ett svagt streck!
  • Janiinii
    Janiinii skrev 2020-08-21 13:14:39 följande:
    Okej, ja jag har hört att det finns risk för missfall... men hur märkte du av graviditeten?

    Jag har märket Kyleena och det är den svagaste dosen av hormonspiral motsvarar 9 p-piller om året och man fortsätter ha ägglossning därav har jag haft regelbunden mens.
  • Anonym (S)
    Janiinii skrev 2020-08-21 13:19:15 följande:

    Okej, ja jag har hört att det finns risk för missfall... men hur märkte du av graviditeten?

    Jag har märket Kyleena och det är den svagaste dosen av hormonspiral motsvarar 9 p-piller om året och man fortsätter ha ägglossning därav har jag haft regelbunden mens.


    Hade knappt mens med spiral. Var ren slump att jag upptäckte graviditet. Tog en sticka men vet egentligen inte varför, hade ingen anledning att tro att jag var gravid.
  • Anonym (f)

    Min mamma blev gravid med hormonspiral, så omöjligt är det inte. men ser inget på testerna.

Svar på tråden Gravid trots hormonspiral???