• Mommy2019

    Skolbyte

    Går det att byta skola trots att den andre föräldern inte godkänner?

    Jag vet att det ska gå men vet inte hur man går tillväga.

    Pappan godkände flytt då sonen har autism och kom in på en skola för autistiska.

    Det finns en dom där jag ska ha boendet och pappa varannan helg men den följer han inte heller längre.

  • Svar på tråden Skolbyte
  • Mommy2019

    Vi har gemensam men jag ska ha boendet

    Han har behållit barnen och jag får inte träffa dom men gick med på att sonen skulle bo här och ändrade själv sonens adress.

  • Mortiscia80

    Har han sagt att han inte vill skriva på? Du borde åtminstone kunna be Familjerätten kalla till ett möte, det är ju för barnets absolut bästa att få gå i en skola som kan hjälpa på rätt sätt.

  • Mommy2019

    Vi har dom, vi har haft massa olika avtal som han brutit mot när det inte passat han längre. Så jag ser inte att det skulle hjälpa. Det görs en utredning på barnen av soc då jag blivit psykiskt misshandlad av deras pappa. Dom har erbjudit olika saker som kan hjälpa till med men han vill inte ha hjälpen.

    Det enda som är kvar är att söka ensamvårdnad men det är inget som sker direkt, jag vet att barnen inte har det bra där. Att detta enbart är för att jäklas med mig

  • Mortiscia80

    Ja då får du väl sätta igång processen direkt då tycker jag, att ansöka om ensam vårdnad alltså. Jag förstår verkligen inte varför så många vuxna saboterar för sina barn, medan de tror att det är sina ex de sätter åt.

  • Mommy2019

    Situationen är absurd, när han träffade sin fru så mådde barnen dåligt pga många olika anledningar. Pappan kallade barnen lögnare i flera år och att jag enbart var ute efter att bråka. I våras kom det fram att allt barnen har sagt har varit sant.

    Vem gör ens så mot sina egna barn? Hur han kan anse att han är en bättre förälder förstår jag inte. Han kan inte komma med något konkret när jag frågar vad han anser att jag gör fel.

    Vet du om man kan få interimistiskt beslut när man gör en verkställan på en dom?

Svar på tråden Skolbyte