• Anonym (Ångest)

    Ska jag berätta för pappan att jag är gravid?

    Ok. Shit. Shit shit shit. Precis testat positivt... grejen är den att jag kan inte behålla det här barnet, av många olika anledningar. Det kommer bli skitjobbigt att göra abort (jag kan inte låta bli att känna det som att jag mördar mitt ofödda barn), men det finns liksom inget alternativ. Frågan är nu bara: bör jag berätta för pappan att jag är gravid, eller är det bättre att inget säga, eftersom det ändå inte kommer att bli nåt? Vilket är sjystast mot honom? Jag vet att han skulle vilja behålla, även om han skulle inse att det inte går; han har inga egna barn, men har alltid velat ha... känns lite trashigt att göra en omröstning om detta, men jag behöver verkligen ha andras åsikter här, för jag kan inte tänka klart själv, och det blir ju lättare att få en överblick av vad folk tycker om man gör en omröstning. Men kommentera gärna varför ni röstat som ni gjort ändå. Snälla hjälp mig!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska jag berätta för pappan att jag är gravid?
  • Anonym (Nej)

    Hade du tvekat borde du berätta för honom. Men när du 100% kommer göra about borde du inte berätta. Finns ingen poäng med det.

  • Anonym (K)

    Jag hade berättat bara för att dumskallen ska lära sig att skydda sig.

  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Nej) skrev 2020-08-21 22:05:24 följande:

    Hade du tvekat borde du berätta för honom. Men när du 100% kommer göra about borde du inte berätta. Finns ingen poäng med det.


    Ja, det är väl så jag känner också... men så blir jag så osäker på om det är hans rätt att få veta/om jag undanhåller honom det som är hans självklara rätt liksom. Men väldigt skönt att få bekräftelse på att jag nog tänker rätt när jag känner att det bara vore onödigt att berätta, så tack!!
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (K) skrev 2020-08-21 22:09:51 följande:

    Jag hade berättat bara för att dumskallen ska lära sig att skydda sig.


    eh... va? Varför är det hans ansvar mer än mitt?? För övrigt var det jag som sa att vi inte behövde skydda oss, pga hade haft ÄL tre dagar tidigare så det borde ju ha varit helt lugnt. Fattar ärligt talat fortfarande inte hur det här gick till
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Ångest) skrev 2020-08-22 08:11:30 följande:
    eh... va? Varför är det hans ansvar mer än mitt?? För övrigt var det jag som sa att vi inte behövde skydda oss, pga hade haft ÄL tre dagar tidigare så det borde ju ha varit helt lugnt. Fattar ärligt talat fortfarande inte hur det här gick till
    Jaha, men du hade fel :) Ett ägg lever i ca 12 timmar så, ja.. .You do the math.

    Jag tycker man berättar om man är i en relation. Om ni inte är ett par så behöver du inte säga något alls.
  • Anonym (Ångest)
    Tow2Mater skrev 2020-08-21 22:16:49 följande:

    Varför finns inget annat alternativ än mord?


    Jag är av olika anledningar inte kapabel vare sig att bära eller att ta hand om ett barn... jag äter väldigt mycket medicin som jag inte kan sluta med, men som absolut inte är lämpliga vid graviditet, så risken är väldigt stor att barnet skulle bli väldigt skadat och då funkar ju inte adoption heller, även om tanken har slagit mig. Men jag skulle ändå inte orka gå igenom en graviditet för att sen lämna ifrån mig barnet... gråter bara jag tänker på det... men gråter bara jag tänker på att jag ska döda mitt barn också det är en helt omöjlig situation
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-08-22 08:13:26 följande:
    Jaha, men du hade fel :) Ett ägg lever i ca 12 timmar så, ja.. .You do the math.

    Jag tycker man berättar om man är i en relation. Om ni inte är ett par så behöver du inte säga något alls.
    Nja, det kan iofs överleva upp till 24 timmar men tre dygn har jag aldrig hört talas om. Vad menar du med att jag ska räkna? Det enda korrekta räkneresultatet man kan få här är att det inte rimligtvis borde kunna ha blivit nåt när man har sex tre dygn efter ÄL om ägget bara överlever ett dygn (och kanske inte ens det)

    Ok, så då borde jag berätta som du ser det... men är det inte bara att skapa onödig plåga för honom? Hade du velat motivera vad poängen skulle vara hade jag varit jättetacksam 
  • Anonym (Anonym 666)

    Ok, djävulens advokat här då, men så länge det inte är livsuppehållande mediciner så kan du antagligen sluta med dem. Eller så kan du prata med en läkare om det finns några bra alternativ. Det känns liksom inte som att du vill göra abort, faktiskt.

Svar på tråden Ska jag berätta för pappan att jag är gravid?