• Kravattsmurfen

    Vilken lön skulle du kräva

    Idag har jag en lön på 36000 i en mellanstor stad som e-commerce manager. Har blivit erbjuden ett nytt jobb (titeln något oklar) men för ett större företag och mkt ansvar. Typ direkt under VDn och en annan chef. Det är inom marknadsföring och affärsutveckling. Vilken lön hade du dragit till med i anspråk?

    Jag vet att min närmsta chef hade 50K förra året men har nyligen tagit ett kliv upp. Det är ju coronatider etc så jag tror knappast jag kan få 50 men är 43 ett bra anspråk å hoppas på 40 i slutändan eller vad hade ni haft för taktik?

  • Svar på tråden Vilken lön skulle du kräva
  • Anonym (Högre)

    46 skulle jag säga. Alltid värt att försöka. Ta inte hänsyn fill Corona. Din anställning är mer långsiktig än så

  • Anonym (Low)

    Det är alldeles för lågt tror jag. Jag har arbetat direkt under VD inom kommunikation och hade en lön på 45 000 plus bonus. Om jag var du skulle jag ha lagt mig på minst 48 000. Du får aldrig mer än du begär och det är ju en förhandling så inget att skämmas över.

  • 19mark82
    Kravattsmurfen skrev 2020-08-22 07:31:34 följande:

    Tack för era svar. :)


    vad fick du till slut? är nämligen i liknande sits :)
  • Studentpappa

    Direkt under en VD hade jag förväntat mig 60+, men alla branscher är ju olika såklart. Jag byter inte jobb under 55 " och är projektledare.

    Har 45"+bonus och förmånsbil idag + lunchförmån och aktiesparprogram.


    Ride it like you stole it
  • me33

    Värt o tänka på är en arbetslöshet som är på ett två siffrigt värde idag. 

    Att offentlig statistik är 9,2% betyder minst 10%.

Svar på tråden Vilken lön skulle du kräva