• Steeph

    Bli gravid trots ägglossning runt dag 19/20?

    Hej,

    Efter piller knaprande i 8 år och ett ma i februari så har min ägglossning förskjutits med några dagar. Nu får jag ÄL på allt mellan 18-20. Har läst en del att det kan vara svårare att bli gravid, att ägget inte är i samma kvalitet etc. Den gången vi blev gravida fick jag ÄL på dag 15. Nu är vi på försök 5 och ÄL kom på dag 19 och har redan gett upp hoppet.

    Finns det några som lyckats bli gravida trots relativt sen ägglossning?

  • Svar på tråden Bli gravid trots ägglossning runt dag 19/20?
  • Pimpinellan

    Har man äl så har man och kan därmed bli gravid. Jag har en bekant här på F.L som hade mens typ 2 ggr per år och ändå blev gravid. Vi pratar alltså äl typ dag 150. Dag 18-20 är inte speciellt sent. Det ger en menscykel på ca 32-34 dagar- alltså helt normalt. Glad

  • Anonym (Normalt)

    Jag håller med Pimpinellan. Det är inget konstigt att ha ägglossning dag 18-20. Jag har fyra barn, och jag har varit gravid fem gånger (varav ett tidigt missfall). Jag har blivit gravid på första försöket tre gånger, andra försöket en gång och tredje försöket en gång. Jag har ägglossning mellan dag 19-25, oftast runt dag 20-21.

  • Anonym ((Samma sits))

    Hej!

    Jag har ägglossning runt dag 19-21 och en lutealfas oftast på endast 8 dagar. Jag blev gravid efter 9 månaders försök så det gick tillslut ändå :)

  • Anonym (Normalt)
    Anonym ((Samma sits)) skrev 2020-08-22 22:15:06 följande:

    Hej!

    Jag har ägglossning runt dag 19-21 och en lutealfas oftast på endast 8 dagar. Jag blev gravid efter 9 månaders försök så det gick tillslut ändå :)


    Jag har också en kort lutealfas, 9 dagar i genomsnitt, men som sagt inget problem att bli gravid ändå.
  • Steeph
    Pimpinellan skrev 2020-08-22 12:52:23 följande:

    Har man äl så har man och kan därmed bli gravid. Jag har en bekant här på F.L som hade mens typ 2 ggr per år och ändå blev gravid. Vi pratar alltså äl typ dag 150. Dag 18-20 är inte speciellt sent. Det ger en menscykel på ca 32-34 dagar- alltså helt normalt.


    Jo jag förstår det men vart jag än läser och söker information så är det inte optimalt med Ägglossning så ?sent?. Varenda månad nu efter mitt ma så blir jag besviken när ÄL kommer runt dag 19,20. Vi är på 5 e försöket nu sedan missfallet och är helt 100 på att det inte gick denna gång heller.
  • Steeph
    Anonym (Normalt) skrev 2020-08-22 21:45:10 följande:

    Jag håller med Pimpinellan. Det är inget konstigt att ha ägglossning dag 18-20. Jag har fyra barn, och jag har varit gravid fem gånger (varav ett tidigt missfall). Jag har blivit gravid på första försöket tre gånger, andra försöket en gång och tredje försöket en gång. Jag har ägglossning mellan dag 19-25, oftast runt dag 20-21.


    Oj vad bra! Jag har kanske blivit mindre fertil sedan missfallet vad vet jag. Direkt när man slutar med piller så plussade jag snabbt men nu efter allt så känns det som att allt tar en evighet rent ut sagt.
  • Steeph
    Anonym ((Samma sits)) skrev 2020-08-22 22:15:06 följande:

    Hej!

    Jag har ägglossning runt dag 19-21 och en lutealfas oftast på endast 8 dagar. Jag blev gravid efter 9 månaders försök så det gick tillslut ändå :)


    Blir glad att läsa det jag tror jag känner mycket frustration från missfallet och att det tar mycket längre tid nu tyvärr.
Svar på tråden Bli gravid trots ägglossning runt dag 19/20?