• Majblomman1234

    Vilka är era vanligaste problem?

    Hej,

    Jag satt precis med en vän och diskuterade vad vi kan göra för att förenkla/förbättra vardagen för så många människor som möjligt. Givetvis dök då barn och familj upp som en kategori.

    Vad är era vanligaste/enklaste utmaningar ni har i vardagen.

    Vilka är era tre vanligaste problem/utmaningar?

  • Svar på tråden Vilka är era vanligaste problem?
  • Kusinen

    Den största och vanligaste utmaningen är alla beslut och val som ska tas. Men det ser jag dock inte som en enkel utmaning.

    I övrigt skulle jag inte tacka nej till mer pengar men det är inte en direkt utmaning just nu för att klara vardagen (peppar peppar Är mycket tacksam att min arbetssituation inte hittills drabbats av corona)). Inte tid heller.

    En ren konkret utmaning (men som bara är aktuell i bland, långt från varje dag) är att jag är rätt opraktisk, lyckas aldrig få till perfekt putsade fönster tex och behöver be om hjälp med mer avancerade praktiska saker (men har därdör valt att bo i hyresrätt så det blir sällan ettkonket problem).

  • Majblomman1234

    Tack för all er input!

    Ja, förstår att man ibland önskar att det fanns mer än 24h på dygnet...

    Intressant med mer utmaningar med praktiska saker. Ibland kan situationer (som när barn har svårt att sova, har lite dålig koll när barn badar eller tvätta kläder 2 gånger om dagen = tidskrävande ????) ge inspiration till problem som behöver lösas...

  • Kusinen
    Majblomman1234 skrev 2020-08-23 09:28:31 följande:

    Tack för all er input!

    Ja, förstår att man ibland önskar att det fanns mer än 24h på dygnet...

    Intressant med mer utmaningar med praktiska saker. Ibland kan situationer (som när barn har svårt att sova, har lite dålig koll när barn badar eller tvätta kläder 2 gånger om dagen = tidskrävande ????) ge inspiration till problem som behöver lösas...


    Du tänker om man har nåt problem i vardagen som man vill få hjälp med att lösa? Det finns ju många trådar här på FL som diskuterar ett problem i taget. Men du vill liksom baka ihop de vanligaste och diskutera dem?
  • Elin P

    Största utmaningen är nog att hinna med relationen till min man eftersom vi har tre barn. Någon av dem är i stort sett alltid vaken och vi har svårt med barnvakt. Så att kunna få till närhet mellan oss kan vara riktigt trixigt. Den yngsta vaknar vid 5.30 på morgonen alltid och somnar 20 på kvällen (sover ingenting dagtid). De äldre somnar vid 21-22 men då är vi också trötta tyvärr. Så det är svårt! Skulle behöva ha mer barnvakt men vet inte hur vi skulle få till det. Äldsta sonen har autism och fixar inte att någon okänd är här för att barnvakta. Vi har ingen utom svärmor att lämna barnen till och hon kan bara ibland.

    Tycker också det är utmanande att räcka till för alla barns behov då de är i olika åldrar och behöver olika saker.

    Och tid för mig själv är också svårt.

    Så tid - det är min största utmaning.

Svar på tråden Vilka är era vanligaste problem?