Anonym (Förkrossad) skrev 2020-08-22 23:19:46 följande:
Hur lågt värde har du och hur länge har ni försökt? Vad har du för FSH? Ålder? Jag är 33, snart 34. Hur gamla är dina barn?
Jag har börjat få spottings dagen före mens. Men ärligt talat vet jag inte hur det var innan, nu är jag så oerhört uppmärksam på alla symtom. Regelbunden mens, 26-27 dagar. Mer sparsam sedan första barnet. TSH är ok, (2,1) och T4 något sänkt (11), men inte så det finns indikation för Levaxin.
Har bokat tid för utredning, ska till Cevita Care/Gyn Stockholm på onsdag. Googlar hela tiden, läser vetenskapliga artiklar etc. Helt besatt. Har tidigare haft ?självbilden? att jag är superfertil då det gått så oerhört lätt. Nu känner jag mig gammal, förbrukad, okvinnlig och väldigt väldigt ledsen.
Jag vet, känner mig likadan :(. Det tar på psyket ngt oerhört. Mitt AMH värde var 0,3. FSH 2,9. Men det var snart 2 års sen jag testade mig. Vågar inte igen. Vi försökte 1,5 år sen blev gravida men barnet hade kromosomfel. Så fick avbryta. FRUKTANSVÄRT! Nu har det gått 9 mån. Känns som jag hade min chans och att det inte kommer fler. Barnen är 7 och 5 år. Jag är 38. Så känns stressigt!
Hur var ditt T3? Mitt T4 är bra 16. TSH 0,6. Men mitt T3 är bara 3,5 och optimalt värde är 4,5. Så är säker på att det är där som felet sitter plus kombinerat med kassa ägg.
Bra du fått tid på ons. Kanske tänker med att spola äggledarna för dig, det funkar för många.