• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp mig! Är jag gravid eller inte?!

    Jag testade idag, bim - 3 med Clearblues digitala, den som visar minus eller plustecken i fönstret, den visade negativ, jag bröt upp testet och såg på testremsan ett till blått streck klart och tydligt bredvid dock ej lika starkt, så två blåa streck med kontrollstreck.


    Vad avläser den efter, någon som vet?!

  • Svar på tråden Hjälp mig! Är jag gravid eller inte?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Man ska inte bryta upp testet- man ska läsa i rutan. Det testet var negativt. Det betyder inte nödvändigtvis att du inte är gravid. Det kanske du är, men det visar sig inte på test än. 3 dagar före BIM är rätt tidigt så vänta några dagar till med nästa test.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej. Du kan inte läsa av digitala på samma sätt som vanliga. Är testet negativt så är det negativt. Du har ju dock några dagar kvar till bim så du kan ju fortfarande plussa men för nu - nej.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som de andra skrivit så ska man inte bryta upp digitala test och kolla av dem på det sättet. Jag har själv gjort det en gång i tiden och hade också tydliga streck där men var definitvt inte gravid då. De testen funkar inte som vanliga stickor.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lemoon skrev 2020-08-22 21:55:59 följande:

    Ingen som vet vad den läser efter, ett eller två sträck?


    Jag har läst att det typ alltid finns två streck på dom oavsett om man är gravid eller inte och att maskinen skannar av och letar efter en viss färg eller styrka på linjerna som visar på graviditet. Alltså går det inte att läsa av ett resultat genom att öppna och titta så det är meningslöst att bryta upp dem.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lemoon skrev 2020-08-22 23:14:24 följande:

    Ok, så detta är inte något på gång trots minus i fönstret?


    Vad är det du inte fattar? Nej. Det är ett negativt test och det spelar ingen roll att det finns två linjer där eftersom det testet inte läses av som vanliga test. Nej det är inget på gång. Nej det är inte positivt. Nej det är inget tecken på att det kommer bli positivt. Nej nej nej. Du kan dock som sagt fortfarande plussa framöver eftersom du har några dagar kvar till bim men just nu så är det ett nej - det är 100% negativt. Vet inte hur man kan göra det tydligare än så så om du fortfarande inte fattar läs om alla svaren här tills du gör det.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför testa INNAN bim? Jisses, testa 3 dagar EFTER bim istället. Om mensen hinner komma, ja då är du ju inte gravid. Om mensen inte kommer så har du en sportslig chans att få en glad överraskning på graviditetstestet.

    Har aldrig fattat dem som ska kolla innan, snacka om att kasta pengar i sjön på grav test när mensens närvaro eller frånvaro så tydligt hintar

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (H) skrev 2020-08-22 23:28:34 följande:

    Vad är det du inte fattar? Nej. Det är ett negativt test och det spelar ingen roll att det finns två linjer där eftersom det testet inte läses av som vanliga test. Nej det är inget på gång. Nej det är inte positivt. Nej det är inget tecken på att det kommer bli positivt. Nej nej nej. Du kan dock som sagt fortfarande plussa framöver eftersom du har några dagar kvar till bim men just nu så är det ett nej - det är 100% negativt. Vet inte hur man kan göra det tydligare än så så om du fortfarande inte fattar läs om alla svaren här tills du gör det.


    Ge dig! Det var onödigt hårt och respektlöst! Sluta svara på inlägg om du inte kan hålla en respektfull ton.
Svar på tråden Hjälp mig! Är jag gravid eller inte?!