• fellebelle

    Är det värt att köpa Havaianas flip flop?

    Hela somrarna springer jag omkring i billiga flip flops. De slits, sjunker ner och färgen skavs ganska omgående efter att jag köpt dem. 
    Därför har jag börjat fundera på om Havaianas är bättre, de är ju trots allt tio gånger dyrare än billiga. Då undrar jag om de är så mycket bättre också? Kanske värt att köpa ett par ordentliga flip flops till nästa säsong?

  • Svar på tråden Är det värt att köpa Havaianas flip flop?
  • mammaåten

    Tycker definitivt att de har bättre livslängd än vanliga billiga. Dock länge sedan jag använde nu men.

  • anonymstrategiker

    Här i Sverige så är de extremt dyra jämfört med ex Brasilien (Havaianas är ett brasilianskt märke). Jag har däremot mer eller mindre alltid använt de och enda anledningen till att man har bytt/köpt nya är för att fötterna växte. De kommer självklart slitas ifall du använder de mycket, men jag skulle säga att det är värt. I slutändan är det väl bättre att köpa ett dyrare par än flera billiga som i slutändan kommer kosta mer.

  • Nicco123

    Jag köpte mina 2014 och they are still going strong! Jag är supernöjd verkligen, använt dem massor på semestern på somrarna och månaders långa asienresor, var även Thailand ett halvår och använde dem en hel del där etc. Köpte leopardfärgade, själva leopardmönstret blev slitet efter typ 2 år men syns fortfarande i kanterna men grundfärgen är i stort sätt samma som när jag köpte dem. I övrigt är de i jättebra skick och jag kommer kunna ha dem länge till!

  • närkommertrean

    Absolut! Helt klart värt det. Köpte mina första 2011 och har köpt nya en gång sedan dess eftersom de första gick sönder när jag fastnade med dem. Det jag märkte när jag köpte nya var att sulan på de nya var mycket mjukare och tjockare än på de gamla men det är ju inte så konstigt när man sliter på sulan i flera år. Hade de inte gått sönder hade jag dock kunnat använda dem många år till utan att sulan skulle bli helt slut. De jag har nu är nog inne på typ femte året och har varit med på två långresor på ett halvår var så de är verkligen välanvända och de kommer antagligen hänga med några år till.

Svar på tråden Är det värt att köpa Havaianas flip flop?