• babyba

    Clearblue 3+ i vecka 4?

    Hej,min menscykel är 25 dagar +- 1 dag.Jag tog ett clearblue digital på BIM + 2 och det visade gravid + 3 men det betyder väl att man är minst i vecka 5 eller mer? Enligt min mens och äl var jag ju i vecka 4 då ? Hur går det ihop?

  • Svar på tråden Clearblue 3+ i vecka 4?
  • hundhund0001

    Veckoindikatorn visar tid sedan befruktning.

    Så man får lägga till ca 2 veckor beroende på hur lång mens cykel man har.

  • Cawr

    Sen är det lurigt. Jag hade en sådan situation, den visade 3+ på veckoindikator. Jag hade haft en blödning några veckor sedan så tänkte inte så mycket på det. När jag kom in på kontroll (för abort) visade det sig att jag var i v11... Så visst, det är ju 3+, men, sedan dess säger jag till alla som använder veckoindikator att gå och kolla upp.

  • babyba

    Cawr det var samma för mig,visade sig att jag var i vecka 9 på kontrollen...samma situation som du med blödning innan osv..

  • Amandy1990

    Hej! Jag blir inte klok på dessa tester! Kan någon med bättre koll försöka hjälpa mig med hur jag ska räkna ut vilken vecka jag är i? Allt började med att jag fick min mens 2 augusti och slutade då äta p-piller (ätit dem i 12 år). Plussade 31 augusti men fick sen missfall 12 september (det kom lite blod den 12e men blödde mer rejält den 13e). Jag blödde i ca. 5 dagar och gravtest visade negativt nästan direkt efter och då började vi försöka igen. Fredagen den 2 oktober testade jag med clearblue early men det var negativt. I torsdags 8 oktober tog jag ett clearblue early igen och det visade positivt! Tog sen 2 st till dagen efter och de visade lika positivt! Den 12 oktober testade jag med ett vanligt clearblue och det var positivt igen. Tog idag 13 oktober ett clearblue med veckoindikator (på kvällen, har tagit de andra på morgonen, så förväntade mig kanske egentligen ett svagare resultat) och fick 3+ vilket ju står för 5+ veckor gravid. Men jag fick ju missfall 12 september.

    Jag har ingen koll på när jag hade ägglossning efter missfallet så jag undrar hur jag kan räkna ut i vilken vecka jag är? Någon som vet?

    Sorry för lång text men jag hoppas att nån orkar försöka hjälpa mig.

Svar på tråden Clearblue 3+ i vecka 4?