• Lemoon

    Vad reagerar ett digitalt gravtest på?! Se mitt

    Hej

    Vad reagerar clearblues graviditetstest på, är det styrkan på färgen på andra strecket ivändigt i hylsan ? Hört att de kräver mer hcg? Blir andra strecket verkligen blått om man inte är gravid? 


    Jag fick ett minus, men fick ändå ett relativt starkt sträck när jag öppnade testet?


    Behöver inte få kommentarer om att man inte ska det , jag vet, men nyfiken på vad den läser efter.


    Någon här som plussat med clearblues digitala gravtest som är den som visar ett plus eller minus i fönstret? 
    Hur såg det ut på insidan ,ni som kollat? Intressant.


  • Svar på tråden Vad reagerar ett digitalt gravtest på?! Se mitt
  • Anonym (Ej gravid)

    Mitt såg ut som ditt och jag var inte gravid.

  • Jag är bara jag

    De reagerar på hcg precis som alla gravtest. Men du vet redan att man inte vare sig kan eller ska tyda strecken- oavsett hur de än ser ut.  Det är lite som med äl-test. De med glada gubben ger också streck på remsan, men det är vad som står som gäller.

  • fjanten

    Positiva digitala test har flera ränder. Bröt upp ett för att jag var nyfiken, när jag fick "Gravid 1-2" hade den fyra starka ränder. Det där är definitivt negativt.

    Vad testet reagerar på är hcg...

  • Anonym (Tyra)

    Det reagerar på hcg som finns i urinen vid graviditet, som alla andra gravtester

Svar på tråden Vad reagerar ett digitalt gravtest på?! Se mitt