Någon som har slutat ta Levaxin?
Mitt TSH hade legat lite över gränsen under en längre tid och vi har Hypotyreos i släkten. Jag har varit väldigt trött under många år så min husläkare tänkte att vi kunde prova med Levaxin. Hon var inte helt övertygad men jag var desperat. Tröttheten gjorde mig deprimerad, jag orkade inte leva så längre.
När jag ser tillbaka inser jag att tröttheten också kan ha berott på att jag levde under extrem stress p.g.a. flera traumatiska händelser.
Nu när det är lugnare i min tillvaro känner jag mig lite piggare. Den enda skillnad jag har märkt av Levaxinet är att det är mycket svårare att gå ner i vikt. Jag går snarare upp i vikt på ett sätt som jag inte har gjort förut, trots nyttig mat och träning, och känner mg uppsvälld.
Jag läste att det kan bli så om man har för låg dos av Levaxin men min husläkare vill inte höja dosen eftersom proverna är normala och jag hade en rätt måttlig förhöjning från början (minns inte siffrorna exakt).
Jag har ätit Levaxin i drygt ett år nu men funderar på att sluta eftersom det inte ger mig någonting.
Någon annan med liknande erfarenheter?