• Anonym (L)

Sluta med Voxra?

Det här är min andra vända med Voxra. Jag har tagit det mot utmattningsdepression båda gångerna eftersom SSRI inte fungerar för mig.

Min erfarenhet är att effekten planar ut med tiden. I början har det verkligen hjälpt mig att komma igång med aktiviteter etc. som jag mår bra av vilket har inneburit en positiv effekt i sig.

Nu mår jag ok, normalt skulle man väl kunna säga, och funderar på att sluta. Jag känner ingen effekt av Voxran längre. Förra gången gick jag ner från 300 till 150 och sedan 150 varannan dag. Jag vill minnas att det gick rätt smärtfritt.

Jag har läst att man egentligen kan sluta tvärt med Voxra eftersom den inte ger utsättningssymtom men det vågar jag mig inte riktigt på. Jag funderar på att ta 300 varannan dag, sedan var tredje och därefter sluta. Jag tog ingen idag och har lite huvudvärk men det hade jag igår också så det är snarare hormonellt (pms).

Min läkare har slutat och jag orkar inte påbörja en ny kontakt bara för att dra ner på en medicin som tillhör de ?lättare?.

Är det någon här som har slutat med Voxra? Hur gjorde du och hur gick det?

• Svar på tråden Sluta med Voxra?
  • Anonym (k)

Jag slutade med Voxra 150 tvärt efter att ha ätit ca 3 månader. Inga bieffekter men då hade jag knappt märkt av att jag åt dom så...

• Anonym (L)
    Anonym (k) skrev 2020-08-23 17:09:36 följande:

Jag slutade med Voxra 150 tvärt efter att ha ätit ca 3 månader. Inga bieffekter men då hade jag knappt märkt av att jag åt dom så...

Ok, ja det är ju den lägre dosen. Jag märkte nästan direkt av den i början. Jag hade huvudvärk, kände mig skakig och ?speedad?.

Skönt att det inte var värre än så för din del.
Svar på tråden Sluta med Voxra?