• Poppy75

    Bästa boende med äldre barn ?

    Vi bor i en trea i en närförort till Stockholm. Vi har två barn, ett tvillingpar. Som det är nu trivs vi bra här där vi bor men förr eller senare kommer vi nog känna att lägenheten är för liten. Om inte förr så när killarna blir tonåringar.

    Jag funderar på vad vi ska tänka på när vi letar efter större. Nî med äldre barn, vad har ni upplevt som viktigt och skönt att ha när det gäller boende?

    Jag pratade med en vän som tyckte det var självklart att vi borde titta efter lägenheter på markplan och det fick mig att börja fundera. Lägenhet i markplan hade varit jätteskönt när vi hade bebisar och småbarn men nu är killarna sex år och det känns inte alls viktigt längre.

    Är det någon med erfarenhet av stora barn så är jag tacksam för tips. Vi har absolut inte bråttom att flytta men jag gillar att planera för framtiden.

  • Svar på tråden Bästa boende med äldre barn ?
  • PH76

    Sjukt att aktivt leta efter lgh på markplan, om man inte är pensionär vill säga.

    Jag skulle nog säga dagis eller hus så att ni får lite mer utrymme och barnen har möjlighet att vara hemma med vänner på ett enkelt sätt (och att ni får lite eget utrymme).

    Vi har två barn (mycket yngre) och tycker det är fantastiskt skönt att de kan ha egna rum, vi kan ha kontor hemma, att det finns en trädgård att vara i, osv.

  • Anonym (Nja)

    Markplan är jättebra, eller katastrof. Man får frihet med en stor uteplats, men det kan vara alldeles för utsatt - beroende på var man bor.

  • Mrs Moneybags

    Barn upp till 12-13 vill nog gärna bo i hus med trädgård osv, men tonåringar föredrar nog en lägenhet i stan. Jag känner flera som sålt sina hus när barnen blir tonåringar och flyttat in till stan. 

Svar på tråden Bästa boende med äldre barn ?