• Mamajassa

    Finns det någon mer med många barn som planerar syskon?

    Jag har 4 lite äldre barn och 1 sladdis.

    Jag vill ge min mista ett syskon då det är väldigt stor ålderskillnad mellan henne och hennes syskon.

    Jag har tagit ut spiralen men inte tagit steget till att börja försöka .

    Jag väger för och nackdelar.

    Vissa dagar vill jag bara köra och andra tvekar jag. Min sambo vill och säger att jag får bestämma.

    Finns det någon mer med många som planerar barn?

    Jag känner liksom ingen i samma situation.

    /Jassa

  • Svar på tråden Finns det någon mer med många barn som planerar syskon?
  • Anonym (5e)
    Mamajassa skrev 2020-08-24 11:36:04 följande:

    Jag har 4 lite äldre barn och 1 sladdis.

    Jag vill ge min mista ett syskon då det är väldigt stor ålderskillnad mellan henne och hennes syskon.

    Jag har tagit ut spiralen men inte tagit steget till att börja försöka .

    Jag väger för och nackdelar.

    Vissa dagar vill jag bara köra och andra tvekar jag. Min sambo vill och säger att jag får bestämma.

    Finns det någon mer med många som planerar barn?

    Jag känner liksom ingen i samma situation.

    /Jassa


    Hej!

    Spännande med ett ev 6e barn!

    Själv är ja sugen på ett 5e barn, men har inte riktigt fått med mig maken på de planerna.

    Vår yngsta fyller 5 år inom några veckor.

    Så en ev bebis kommer bli en liten "sladdis" här.

    Precis som du så väger jag för/nackdelar emot varandra omvartannat.

    Men i slutändan så känns det som att man aldrig ångrar de barn man får.

    Det är ju barnen som är livet lixom :)
  • Mamajassa

    Hej ????

    Vi fick vår sladdis förra året . Min sambos första. Det var verkligen en sladdis då mina barn är äldre och det var min sambos första.

    Det var så självklart och det gjorde så att vår familj kom ännu närmare varandra . Det bästa beslut vi tagit ????

    Och vi skulle bara ha ett barn till , vår sladdis. Och det tyckte min sambo också. Han var så nöjd med ett eget barn. Han krävde inte ens det. Han räknar ju in mina som hans också.

    Tills nu när hon är 1 år och vi ser hur mycket hon saknar sina syskon när dom åker till deras pappa.

    Då blir det tyst och tomt för henne. Hon blir smått omöjlig den veckan mina barn är hos deras pappa. Så det är NU vi börjar fundera på ett till barn . Så hon inte behöver sakna på samma sätt. Vara ensam. Ja det låter nog sjukt. ? skaffa ett barn bara för det?

    Min sambo är på. Men jag har inte riiiiktigt bestämt mig. Det känns läskigt . Jag har 5 friska barn och allt rullar på . Tänk om det inte blir bra?

    Och det känns jobbigt att behöva ta beslut själv då sambon är så på haha .

    I erat fall säger jag bara KÖR :)

    Men ni kanske känner / tänker lite som mig? Väger fram och tillbaka .

    Jag kan liksom inte fråga någon heller för alla vi känner skulle tycka att vi är galna . Haha . Dom vi känner har 1 eller 1 barn och förstår inte alls. Svårt att ventilera då ;)

  • Anonym (Sanna)

    Vi har fyra barn och försöker med en till. Yngsta är fem år så det skulle bli en liten sladdis. Vi har försökt länge men än har det inte tagit sig. Hoppas innerligt det kommer ta sig.

  • Mamajassa

    Åh hoppas hoppas :)


    Anonym (Sanna) skrev 2020-08-24 18:58:08 följande:

    Vi har fyra barn och försöker med en till. Yngsta är fem år så det skulle bli en liten sladdis. Vi har försökt länge men än har det inte tagit sig. Hoppas innerligt det kommer ta sig.


  • Anonym (5e)
    Mamajassa skrev 2020-08-24 17:41:07 följande:

    Hej ????

    Vi fick vår sladdis förra året . Min sambos första. Det var verkligen en sladdis då mina barn är äldre och det var min sambos första.

    Det var så självklart och det gjorde så att vår familj kom ännu närmare varandra . Det bästa beslut vi tagit ????

    Och vi skulle bara ha ett barn till , vår sladdis. Och det tyckte min sambo också. Han var så nöjd med ett eget barn. Han krävde inte ens det. Han räknar ju in mina som hans också.

    Tills nu när hon är 1 år och vi ser hur mycket hon saknar sina syskon när dom åker till deras pappa.

    Då blir det tyst och tomt för henne. Hon blir smått omöjlig den veckan mina barn är hos deras pappa. Så det är NU vi börjar fundera på ett till barn . Så hon inte behöver sakna på samma sätt. Vara ensam. Ja det låter nog sjukt. ? skaffa ett barn bara för det?

    Min sambo är på. Men jag har inte riiiiktigt bestämt mig. Det känns läskigt . Jag har 5 friska barn och allt rullar på . Tänk om det inte blir bra?

    Och det känns jobbigt att behöva ta beslut själv då sambon är så på haha .

    I erat fall säger jag bara KÖR :)

    Men ni kanske känner / tänker lite som mig? Väger fram och tillbaka .

    Jag kan liksom inte fråga någon heller för alla vi känner skulle tycka att vi är galna . Haha . Dom vi känner har 1 eller 1 barn och förstår inte alls. Svårt att ventilera då ;)


    Jag gissar ju på att ni är lite sugna på en bebis själva oxå, inte bara för yngsta dotterns skull? :)

    Näe, ja kan knappt ventilera detta med nån vän heller. Eftersom vi redan när vi väntade 3an, att nu får det väl ändå vara nog. Redan då var vi utanför "normen" typ.

    Maken är som sagt inte helt med på tåget. Så vi får väl se vad som händer här :)
  • Anonym (5e)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-08-24 18:58:08 följande:

    Vi har fyra barn och försöker med en till. Yngsta är fem år så det skulle bli en liten sladdis. Vi har försökt länge men än har det inte tagit sig. Hoppas innerligt det kommer ta sig.


    Spännande!

    Håller tummarna för att det är er tur denna månad! :)

    När har du BIM?
  • Anonym (tove)

    Vi försöker med nionde barnet just nu. Vi har två misslyckade försök bakom oss, men har bim om sex dagar så vi håller tummarna. Jag känner mig jättegravid, men det gjorde jag de två tidigare månaderna också  
    Våra äldre barn är 1, 5, 5, 6, 10, 12, 15, 16 år. 

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (5e) skrev 2020-08-24 20:33:46 följande:

    Spännande!

    Håller tummarna för att det är er tur denna månad! :)

    När har du BIM?


    Jag har bim imorgon och jag testade på morgon. Det visade ett svagt plus men jag har svårt att tro det och testar omigen på torsdag.

    Jag känner samma att jag inte kan prata med mina vänner om detta. Har också fått plumpa kommentarer men oftare av bekanta.
  • Linda4barnsmamma

    Hej jag har som dig ts äldre barn 17,16,14,12 år och minsta 1 år och vi vill ha ett syskon till henne jag vet hur mycket glädje dem har av varandra så vill ge minsta barnet den glädjen också.

  • Anonym (5e)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-08-25 20:35:10 följande:

    Jag har bim imorgon och jag testade på morgon. Det visade ett svagt plus men jag har svårt att tro det och testar omigen på torsdag.

    Jag känner samma att jag inte kan prata med mina vänner om detta. Har också fått plumpa kommentarer men oftare av bekanta.


    Åhh, spännande!

    Har du tagit nått test idag? :)
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (5e) skrev 2020-08-27 07:04:22 följande:

    Åhh, spännande!

    Har du tagit nått test idag? :)


    Jag tog ett test på morgon och plusset var starkare. Helt otroligt!
  • Anonym (5e)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-08-27 17:27:37 följande:

    Jag tog ett test på morgon och plusset var starkare. Helt otroligt!


    Åhhh!! Va kul!!! Stort grattis!! <3
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (5e) skrev 2020-08-27 17:30:51 följande:

    Åhhh!! Va kul!!! Stort grattis!! <3


    Tackar!
  • Anonym (5e)

    Det här med timing alltså!

    Igårkväll frågade maken om ja vill mysa idag. Utan skydd.

    Han är med på att försöka få till en bebis, om det är så att jag vill det.

    Men ägglossningen är ju typ över för den här gången.

    Enligt kalendern va den igår.

    Men nåja, att vänta en månad innan man försöker är väl inte allt för jobbigt kanske ;)

    Ni här i gruppen som är igång, är det nån som har BIM snart? :)

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (5e) skrev 2020-08-28 13:21:55 följande:

    Det här med timing alltså!

    Igårkväll frågade maken om ja vill mysa idag. Utan skydd.

    Han är med på att försöka få till en bebis, om det är så att jag vill det.

    Men ägglossningen är ju typ över för den här gången.

    Enligt kalendern va den igår.

    Men nåja, att vänta en månad innan man försöker är väl inte allt för jobbigt kanske ;)

    Ni här i gruppen som är igång, är det nån som har BIM snart? :)


    Ligg ändå, det finns ju en chans att ägget släppt idag och då hinner ni pricka in.
  • Anonym (5e)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-08-28 20:11:04 följande:

    Ligg ändå, det finns ju en chans att ägget släppt idag och då hinner ni pricka in.


    Hahaha, jaa, planen var ju att ligga.

    Men hämtade hem en liten valp i tisdags. Så jag är såå trött å slut. Somnade direkt ja la mig i sängen.

    Så det får bli att satsa på nästa månad istället :)
  • Anonym (Sanna)

    Det blir bra det med 5e. Ibland kommer livet emellan det planerade.

Svar på tråden Finns det någon mer med många barn som planerar syskon?