• Vanillacookie

    Råd: boka tid hos BM?

    Jag vet inte om jag ska boka en tid hos BM eller inte, eller om jag bara ska vänta ut.

    Jag har sen den 12 juli slutat med p piller. Fick bortfallsblödning den 16 juli.

    Haft sex ett antal gånger efter dess. Började få gravsymtom som huvudvärk, yrsel, hård å svullen mage, mer kissnödig men framför allt bröstvårtorna började ömma 12 augusti eller nåt å det har dem inte gjort på länge.

    Vissa symtom har försvunnit men har ömma bröstvårtor fortfarande å känner mig allmänt svullen å hård i magen. Har tagit två tester å det senaste med morgonkisset och det visade negativt.

    Vad tror ni att det kan bero på, finns det några fler som haft det såhär när ni slutat med p-piller? Kan jag vara gravid ändå? Ska jag se om jag får någon tid hos BM ändå?

    Mvh, en som e förvirrad

  • Svar på tråden Råd: boka tid hos BM?
  • Jag är bara jag

    Det är mycket vanligt att kroppen krånglar när man slutat med p-piller. Hormoner man tatt under lång tid ställer till det. Det kan ta flera månader innan kroppen funkar som den ska igen. Så mitt svar är nej- du behöver inte boka tid hos b.m. De har samma gravtest som du själv kan ta och mer än så kan de inte göra.

  • Vanillacookie

    Ja jag misstänker att det kan va så,

    Men samtidigt hade jag velat vara gravid haha

    Nää men då ska jag försöka släppa det å hoppas på att mensen ska komma inom snar framtid :)

  • fjanten

    Jag hade väntat. Kroppen kan spöka länge efter ppillerstopp tyvärr! Minuten du får ett positivt test är det bara att ringa

  • Vanillacookie

    Tack snälla för svar :)

    Jag avvaktar å kommer mensen förr eller senare så kommer vi försöka få till en liten knodd :)

    Vad vi kvinnor får stå ut med å alla dessa hormoner haha

Svar på tråden Råd: boka tid hos BM?