• Rbcc93

    påverkas menscykeln av mellanblödning?

    Hallojsan. 

    Min fråga är, hur brukar mellanblödningen påverka menscykeln för er som också har mellanblödningar? Brukar den bli lite längre och att mensen kommer senare, eller håller den sig relativt lika lång som vanligt?


    Jag frågar för att min mens plötsligt inte kommer (huruvida graviditet är inte relevant precis just i den här frågan), jag är på dag 33 och hade en ganska lång mellanblödning den här cykeln. Detta har bara hänt en gång tidigare, alltså att cykeln har blivit längre.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden påverkas menscykeln av mellanblödning?
  • Fjäril kär

    Det beror lite på varför man får mellanblödningar. Det kan påverka längden i så fall.

    Jag kan ibland få mellanblödningar men det är kopplat till ägglossningen och det är just själva ägglossningen som orsakar blödningen. Men det är inget som påverkar längden på cykeln.

  • Rbcc93
    Fjäril kär skrev 2020-08-25 08:59:18 följande:

    Det beror lite på varför man får mellanblödningar. Det kan påverka längden i så fall.

    Jag kan ibland få mellanblödningar men det är kopplat till ägglossningen och det är just själva ägglossningen som orsakar blödningen. Men det är inget som påverkar längden på cykeln.


    Okej tack. Det är egentligen ganska konstigt. För när man googlar på hur det kan påverka cykeln så står det verkligen nada. Men hjärtligt tack för svar, jag hoppas på fler svar av andra :) ha en toppendag !
Svar på tråden påverkas menscykeln av mellanblödning?