• Alyssandra

Ägglossningstest

Hej! Jag och min man försöker att bli gravida och jag tog precis ett ägglossningstest, är det positivt? Det är nämligen första gången vi använder ett ägglossningstest, är ägglossningen påväg?

• Svar på tråden Ägglossningstest
  • greeneyes

Hej!

Hm... det är ?nästan? positivt (strecket ska vara lika starkt eller starkare). Så definitivt värt att ligga idag - ägglossning är på g :) Ta ett nytt test imorgon och se om det är starkare eller inte. Det brukar ta några månader att lära känna sin kropp och hur ens ägglossningstesg ser ut när de är positiva.

Lycka till!

2007 & 2013
  • Alyssandra

Okej, tack så jättemycket! Jag har inte haft ägglossning för då hade inte testet visat så som det gjorde väl? Eller? Jag tar ett nytt test imorgon och testar, tack igen! ????????

• Alyssandra

[quote=80605298][quote-nick]greeneyes skrev 2020-08-25 15:04:09 följande:[/quote-nick]

Hej!

Hm... det är ?nästan? positivt (strecket ska vara lika starkt eller starkare). Så definitivt värt att ligga idag - ägglossning är på g :) Ta ett nytt test imorgon och se om det är starkare eller inte. Det brukar ta några månader att lära känna sin kropp och hur ens ägglossningstesg ser ut när de är positiva.

Lycka till!

Okej, tack så jättemycket! Jag har inte haft ägglossning för då hade inte testet visat så som det gjorde väl? Eller? Jag tar ett nytt test imorgon och testar, tack igen! ????????

• Anonym (Tips)

Ett tips för att öka chansen är att ha sex typ varannan till var tredje dag från mens fram till nästa beräknade mens

• Alyssandra

Tog precis ett nytt test och det ser ut såhär, hur ska jag tolka det? Man får ju stress..

• Alyssandra

Är det starkare idag än vad det var igår? Tror jag har blivit blind så mycket som ja stirrat på bilderna nu :o men åh vad glad ja blir!! Hoppas då!

• greeneyes
    Alyssandra skrev 2020-08-26 15:55:26 följande:

Är det starkare idag än vad det var igår? Tror jag har blivit blind så mycket som ja stirrat på bilderna nu :o men åh vad glad ja blir!! Hoppas då!

Strecken är lika starka på nr 2, alltså lika ?röda?. Hur såg test nr 3 ut (om du tog ett i morse)?
    2007 & 2013
  • Alyssandra
    greeneyes skrev 2020-08-27 09:30:10 följande:

Strecken är lika starka på nr 2, alltså lika ?röda?. Hur såg test nr 3 ut (om du tog ett i morse)?

Såhär såg testet ut Idag när jag testade, men testade nyss och då va det svagare än imorse

• greeneyes

Såg positivt ut även i morse :). Det kan vara svagare nyss pga om urinen inte är lika koncentrerad. Men definitivt äl nu!

2007 & 2013
  • Alyssandra
    greeneyes skrev 2020-08-27 19:09:04 följande:

Såg positivt ut även i morse :). Det kan vara svagare nyss pga om urinen inte är lika koncentrerad. Men definitivt äl nu!

Hoppas det tar sig då! Mannen är iväg och kommer kanske ikväll.. annars får jag hoppas på att det räckte med alla gånger plus igår, hoppas hoppas!
  • greeneyes

När jag jämför ditt idag med det allra första du tog så är det idag starkare, så det första var nog inte positivt. (Sen kan man få positivt i upp till fem dar utan att det är konstigt).

2007 & 2013
Svar på tråden Ägglossningstest