• Madida

    Vilket officepaket? Student med noll koll

    Ska börja plugga igen om några dagar. Har köpt en dator pga detta och behöver nu skaffa Office till den.

    Har googlat och försökt förstå vilket jag ska köpa men förstår inte skillnaden. Det finns nåt office home och student 2016

    programvara.se/product/microsoft-office-2016-home-student/

    Och sen ett liknande fast 2019

    www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/p/office-home-student-2019/cfq7ttc0k7c8

    Vad är skillnaden, förutom den stora prisskillnaden? Måste man ha den nyaste versionen?

    Och ska jag köpa ett virusskydd också?

    Jag är som sagt totalt okunnig (som ni märker)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Vilket officepaket? Student med noll koll
  • Natta89

    Var ska du studera? När jag läste på Uppsala Universitet fick man tillgång till Office gratis under studietiden genom sin universitetsmejl.

  • Skruf90
    Natta89 skrev 2020-08-25 21:32:03 följande:

    Var ska du studera? När jag läste på Uppsala Universitet fick man tillgång till Office gratis under studietiden genom sin universitetsmejl.


    Samma i Malmö och Lund. Helt klart värt att kolla upp
  • Madida

    Har kollat, och man får det inte genom skolan tyvärr.


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Madida
    Pilsner skrev 2020-08-25 22:32:13 följande:

    LibreOffice, helt gratis. Hyfsat kompatibelt med Microsoft office.

    www.libreoffice.org/


    Tack för alla tips och hjälp :)

    Jobbat MÅNGA år och helt plötsligt fått för mig att plugga. Och känner plötsligt korkad. Jobbig känsla
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Fontana

    Hej Madida,

    Säkert har du redan löst ditt problem, men jag ger viss info i alla fall:

    Den Office 2016 som du länkar till sälja av ett fristående företag, vet inte riktigt hur de lyckas hålla så låga priser. Men Office 2016 är inget bra köp nu, Microsoft kommer att sluta med support och säkerhetsuppdateringar under hösten 2020.

    Office 2019 är alltså vad som gäller om du vill Microsofts program. Om du har familj och/eller flera datorer kan det vara värt att kolla in abonnemangsversionen Office 365: kostar 650 kronor per år för en dator men bara 850 kronor per år för 5 datorer.

    Om du inte ska gå någon speciell datorutbildning så fungerar Libre Office eller Open Office säkert lika bra.

    Lycka till med studierna!

Svar på tråden Vilket officepaket? Student med noll koll