• Sannix87

Sängvätning 30+

Hej.

För några månader sen så började jag kissa i sängen under natten i början var det ganska tätt men har avtagit lite nu men händer dock fortfarande längsta torra period är ca 3 veckor.

Varit hos läkare och allt ser normalt ut förutom psa som är lite förhöjt.

Fått blöjor utskrivet som jag har nu varje natt som jag inte vågat släppa nu då man inte vet när det sker en olycka.

Skulle vilja veta om det är nån mer som har samma problem.

Försökt hitta info men allt man får fram handlar om barn inte om vuxna alls väldigt lite.

Hoppas på att det finns nån där ute som kanske sitter på mer info eller upplever samma problem.

• Svar på tråden Sängvätning 30+
  • Anonym (me)

Förhöjt psa, det har de väl kollat vidare på? För det svaret i sig indikerar ju att något är galet med prostatan och det kan absolut leda till problem med urinen.

• Anonym (stress?)

Kan det ligga stress bakom det? med tanke på allt som händer i värden just nu kanske du är undermedvetet stressad? rädd att bli av med jobb några i närheten som inte skall bli sjuka i COVID m.m. jag vet itne omd et kan ha ett samband men barn kan börja kissa i sängen om det händer stora saker i deras liv. ex mamma eller pappan blir väldigt sjuk.

sedan tycker jag det gick fort för dig att få blöjor. brukar man inte få madrasskydd först framförallt när det inte händer varje natt. borde vara billigare för vården att skriva ut och kanske skönare för dig att inte sova med blöja. (kanske inte är någon skillnad att sova med byxblöja än med kalsonger jag vet inte.)  

• Sannix87
    Anonym (me) skrev 2020-08-26 07:09:09 följande:

Förhöjt psa, det har de väl kollat vidare på? För det svaret i sig indikerar ju att något är galet med prostatan och det kan absolut leda till problem med urinen.

Jo det har dom följt upp med cystoskopi som visade normala värden inget fel där och tömmer mig bra också. Endoskopi visade att den var något förstorad så ska ta nytt psa prov igen visar då det värdet högt skulle det ev bli magnetröntken.
  • Sannix87
    Anonym (stress?) skrev 2020-08-26 07:28:33 följande:

Kan det ligga stress bakom det? med tanke på allt som händer i värden just nu kanske du är undermedvetet stressad? rädd att bli av med jobb några i närheten som inte skall bli sjuka i COVID m.m. jag vet itne omd et kan ha ett samband men barn kan börja kissa i sängen om det händer stora saker i deras liv. ex mamma eller pappan blir väldigt sjuk.

sedan tycker jag det gick fort för dig att få blöjor. brukar man inte få madrasskydd först framförallt när det inte händer varje natt. borde vara billigare för vården att skriva ut och kanske skönare för dig att inte sova med blöja. (kanske inte är någon skillnad att sova med byxblöja än med kalsonger jag vet inte.)  

Ja har också funderar på om det kan ha kopplingar då jag kam va stressad och ångest i bland men inte känt av nån stress dom sista gångerna det hänt så ligger nån stans i det undermedvetna i så fall att kroppen säger ifrån.

Jo jag gick till vårdcentealen efter 3e natten detta började och bad om skydd.

Då fick jag ganska fort hjälp med hem som jag fick prova 2 lakan och sen blöjor. Men lakan var inget kul de låg inte still och så blev det varmt sen gick dom åt ganska fort me och sen blev ju ändå täcke blött o så så blev ändå att man fick tvätta. Så det nämde jag för läkaren då jag fick min tid o då fixade han en utskrivning med 4 uttag så på blöjorna.
  • Anonym (me)
    Sannix87 skrev 2020-08-26 13:21:53 följande:
    Jo det har dom följt upp med cystoskopi som visade normala värden inget fel där och tömmer mig bra också. Endoskopi visade att den var något förstorad så ska ta nytt psa prov igen visar då det värdet högt skulle det ev bli magnetröntken.
    Känslig fråga kanske, men dricker du mycket, tar några läkemedel eller droger?
  • Anonym (stress?)
    Sannix87 skrev 2020-08-26 13:32:53 följande:

Ja har också funderar på om det kan ha kopplingar då jag kam va stressad och ångest i bland men inte känt av nån stress dom sista gångerna det hänt så ligger nån stans i det undermedvetna i så fall att kroppen säger ifrån.

Jo jag gick till vårdcentealen efter 3e natten detta började och bad om skydd.

Då fick jag ganska fort hjälp med hem som jag fick prova 2 lakan och sen blöjor. Men lakan var inget kul de låg inte still och så blev det varmt sen gick dom åt ganska fort me och sen blev ju ändå täcke blött o så så blev ändå att man fick tvätta. Så det nämde jag för läkaren då jag fick min tid o då fixade han en utskrivning med 4 uttag så på blöjorna.

Ja det kan kanske vara undermedveten stress då.

Vi fick först madrasskydd hemskickade efter långa dialoger fick vi äntligen blöjor men vi fick dom hemskickade så vi slapp gå till apoteket eller vart du hämtar ut dom. Men detta va ju till barn (8 år) så kanske är skillnad vi fick heller inte välja på modell utan fick bara en kartong till dörren.
  • Sannix87
    Anonym (me) skrev 2020-08-26 13:54:13 följande:

Känslig fråga kanske, men dricker du mycket, tar några läkemedel eller droger?

Droger absolut inte, dricker? Va tänkte du på då alkohol så är det inte ofta eller mer än normalt
  • Sannix87
    Anonym (stress?) skrev 2020-08-26 18:36:08 följande:

Ja det kan kanske vara undermedveten stress då.

Vi fick först madrasskydd hemskickade efter långa dialoger fick vi äntligen blöjor men vi fick dom hemskickade så vi slapp gå till apoteket eller vart du hämtar ut dom. Men detta va ju till barn (8 år) så kanske är skillnad vi fick heller inte välja på modell utan fick bara en kartong till dörren.

Okej ja då är du iaf inne lite på samma spår som mig där då.

Oavsett så är det sjukt jobbigt när man inte kan hitta bättre information om det.

Jo men så funkar det för mig med fast jag får gå in o beställa/ta ut själv via minasidor på 1177 och sen blir det hemskickat till mig.
Svar på tråden Sängvätning 30+