• Miniiimi

    Gravidsymptom IVF

    Hej!

    Jag har haft svårt att hitta min ägglossning, så fick en ovitrelle den 13/8 och en blastocyst insatt den 20/8 i naturlig cykel.

    När kan man tjuvtesta? När går ovitrelle ur kroppen?

    Har test dag 3/9. Än så länge känner jag inga symptom, någon som är i liknande situation? Jag har så många funderingar och vill veta om embryot har fäst. Detta är våran andra ivf, så jag vill inget annat än att lyckas. ????

  • Svar på tråden Gravidsymptom IVF
  • Pimpinellan

    Minst 10 dagar för ett absolut säkert resultat. Jag har haft TD 14 dagar efter Pregnyl/Ovitrelle. Jag hade aldrig några direkta symptom före v.5.

  • Miniiimi
    Pimpinellan skrev 2020-08-26 13:30:28 följande:

    Minst 10 dagar för ett absolut säkert resultat. Jag har haft TD 14 dagar efter Pregnyl/Ovitrelle. Jag hade aldrig några direkta symptom före v.5.


    Tack för svar. Då borde min ovitrelle vara ur kroppen. Men ska försöka hålla mig till test dag, tack snälla?
  • Asteria

    Jag befinner mig i samma situation! Gjorde FET i naturlig cykel med blastocyst 21/8, känner inte heller någonting förutom lite biverkningar av Lutinus. Det är vårt första syskonförsök, med ett av tre embryon som vi hade i frysen. Har känt mig helt ok, men nu börjar jag känna mig lite stressad. Denna väntan... När jag blev gravid med syskonet kände jag heller ingenting innan TD, förutom kraftig "mensvärk" när jag skulle fått mens. Den gången tog jag dock inte Lutinus, men eftersom jag troligen skulle ägglossa så att återföreningen hamnade på helgen fick jag Ovitrelle nu.

  • Miniiimi
    Pimpinellan skrev 2020-08-26 14:27:03 följande:

    Lite tidigare kan du nog testa. Lycka till!


    Ja kanske blir så :)
  • Miniiimi
    Asteria skrev 2020-08-26 14:47:01 följande:

    Jag befinner mig i samma situation! Gjorde FET i naturlig cykel med blastocyst 21/8, känner inte heller någonting förutom lite biverkningar av Lutinus. Det är vårt första syskonförsök, med ett av tre embryon som vi hade i frysen. Har känt mig helt ok, men nu börjar jag känna mig lite stressad. Denna väntan... När jag blev gravid med syskonet kände jag heller ingenting innan TD, förutom kraftig "mensvärk" när jag skulle fått mens. Den gången tog jag dock inte Lutinus, men eftersom jag troligen skulle ägglossa så att återföreningen hamnade på helgen fick jag Ovitrelle nu.


    Ja, man vet ju att alla gånger kan skiljas men jag har inte fått Lutinus denna gång, men söker ändå efter symptom. Fick lutinus på första försöket och då kände man ju så himla mycket men inte nu..man känner sig lite kluven. Men är glad att slippa lutinus.
Svar på tråden Gravidsymptom IVF