• RenLuft

    Har män alltid varit så patetiska?

    Hej!
    Min erfarenhet är att amerikaner främst ligger i en okej läge om hur män skall vara. Jag tycker många män agerar så desperat och inbillningen av de skall bli omtyckta om de agerar så desperat. Jag tror inte ens att de vet att de utstrålar desperation. Jag fick kolla på ett meddelande ifrån en tjejkompis. Hon ville mest prata ut eftersom det var en man som erbjöd sexuell tjänst. Men samtidigt gjorde han en massa hjärta och försökte vara ''gullig'' på meddelanden.

    Jag har själv noterat hur vissa agerar annorlunda och försöker spela över i en kvinnas närhet. Som om de är falska i övriga fall eller blir falska i närheten av en eller flera kvinnor.

    Sociala medier har hjälpt mig mycket av att notera hur många män är bakom skärmen i deras kommentarfält och kommenterar en massa i varje kvinnas bild och video. Allt de gör är ''Du är så duktig''. ''Så fin!!''. O.s.v. I nästan alla kvinnor id eras kontaktlista.

    Det är så patetiskt!

    Detta är inget jag märker ifrån mina amerikanska kompisar. Varken deras kontaktlista eller någon annanstans.

    Har vi män alltid varit såhär?

    Jag trivs bättre med amerikaner av den anledningen att det finns den där ärligheten och inte ''Kallprat''.

    Tycker kvinnor verkligen det är charmigt?

    Efter att fått läsa det meddelandet min kompis visade upp för mig. Kan jag bara tänka mig hur många mäns meddelande ser ut för deras kvinnliga kamrater. Är det fortfarande ''Hej vad gör du, puss?<3''.

    Trots att de är i åldern 24+?

  • Svar på tråden Har män alltid varit så patetiska?
  • Mandel

    Vet inte om omtänksamma och charmiga är det samma som patetiska.

    Många anser att män har svårt för känslor, men i min del av världen är det endast män som visat känslor och vågat prata känslor med mig. 

    Och samhället överlag har väl blivit "övergulligt" i sociala medier samtidigt som näthatet växer hela tiden. Finns liksom inget mellanläge.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Har män alltid varit så patetiska?