• Guldpäron

    Vad tror ni - är jag skengravid?

    Hej! Behöver era tankar om mina symptom, för jag får inte ro i hjärnan.

    Har haft en stark känsla av att jag är gravid i ca en vecka. Framför allt för att känslan i kroppen är annorlunda, men också för att jag mått svagt illa samt varit extremt trött. Saknar också alla de PMS-symptom jag brukar känna. Har gjort två graviditetstest, men båda två negativa. Det sista tog jag imorse.

    Är idag på dag 32 i min cykel, och skulle haft min mens igår. Har alltid en lutealfas på 10 dagar, är idag på dag 11.

    Det som gör mig så förvirrad är min temperaturkurva, den gick ned extremt lågt igår som den alltid gör på morgonen för mens. Men mensen kom ju inte, och imorse hade tempen gått upp igen. När man läser om fertilitetsförståelse och temperatur så tycker jag alltid det står att den ska ligga kvar högt hela lutealfasen, inte gå ned så som min gjorde igår?

    Vad tror ni, är det kroppen som spelar mig ett spratt med symptom för att jag vill detta? Min temperaturkurva nedan ????

  • Svar på tråden Vad tror ni - är jag skengravid?
  • Pimpinellan

    Om man verkligen har så starka symptom så man känner av dom ger det även plus på test. Det är hcg som ger symptom och hcg som ger plus så det brukar följas åt. Det enda du kan göra är att ta ett nytt test igen om några dagar ifall mensen inte dyker upp.

Svar på tråden Vad tror ni - är jag skengravid?