• Anonym (Hjälp­)
    Wed 26 Aug 2020 16:44
    301 visningar
    3 svar
    3
    301

    Ser honom inte på det sättet mer

    Hej

    Jag har varit tillsammans med min kille i ca 1,5 år. Han var först sexuell, men sen försvann all hans lust. Han pratade inte om det direkt utan jag fick förtvivlat försöka och få nobben länge. Försökte prata men det gick inte. Till slut erkände han då att han inte hade lust men att det inte handlade om mig, utan stress och depression. Sen dess är inte sexliv något naturligt för oss utan det var bara naturligt första typ två månaderna... vi har sex sällan. Jag har gråtit mig igenom många nätter.....

    Men. För kanske 3-4 månader sen, så slutade det göra ont. Det var helt okej. Fort utvecklades det till att vara bekvämt att vi inte hade sex. Det hela eskalerade till att jag inte ser honom som en sexuell person alls och tänder inte på honom. Det känns faktiskt lite konstigt att kyssas. Nu när jag inte alls vill så börjar det göra ont i honom. Som jag längtat efter vilja från hans sida! Men nu har ju inte jag känslan kvar för sex ??

    Jag undrar. Tror ni att det går att få tillbaka????? Har ni varit med om något sånt här?? Vad gör man? Jag har försökt att låta mig själv vara ifrån hans närhet, det hjälper inte. Jag har försökt liksom kyssas och sånt fast jag knappt vill men det hjälper inte heller. Vad ska jag göra?

    Och ja. Jag älskar honom djupt.

  • Svar på tråden Ser honom inte på det sättet mer
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 26 Aug 2020 16:50
    #1

    Ni får börja dejta varandra igen, det kan få igång lusten. Men man kan ju leva utan sex. Har man en bra relation så är det värt mycket!

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Wed 26 Aug 2020 17:02
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-26 16:50:31 följande:

    Ni får börja dejta varandra igen, det kan få igång lusten. Men man kan ju leva utan sex. Har man en bra relation så är det värt mycket!


    Ja, alltså relationen nu med knapp närhet funkar ju för mig nu. Men jag vet ju hur jag brukade tycka att sex var en så stor del av livet så rädslan finns ju där att jag typ egentligen skulle vilja ha den relationen... dejta har vi testat och det är kul men gör inget för attraktionen tyvärr...
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 26 Aug 2020 17:07
    #3
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-08-26 17:02:46 följande:
    Ja, alltså relationen nu med knapp närhet funkar ju för mig nu. Men jag vet ju hur jag brukade tycka att sex var en så stor del av livet så rädslan finns ju där att jag typ egentligen skulle vilja ha den relationen... dejta har vi testat och det är kul men gör inget för attraktionen tyvärr...
    Men då är frågan hur pass stor chans ni gett det...? Liksom, för en del kanske det funkar att mysa i soffan, för andra att gå ut på restaurang, för andra att åka berg- och dalbana tillsammans. Och det räcker inte med en gång, eller kanske ens tio gånger, så ni kanske måste göra mer av det. Rätt saker, ofta, helt enkelt.

    En annan grej är det fysiska, att utforska varandras kroppar, att han t ex försöker ta på dig på olika sätt för att se vad du tycker är skönt. Det är viktigt att du känner dig ok med det, annars funkar det inte så bra. Så en avslappnad kväll, så naket som möjligt utan att behöva frysa. Fundera på vad du skulle njuta av sexuellt. Kanske att han går ner på dig? Ja, ni får väl prova er fram.
Svar på tråden Ser honom inte på det sättet mer