• Thu 27 Aug 2020 22:28
    380 visningar
    3 svar
    3
    380

    1 blödning 1 dag sen inget och sen 1 blödning och sen inget...vad händer?!

    Hej,

    Har läst så många trådar nu men tycker inget stämmer in på mig just.

    Jag är tydligen i v 7+0 enl vul.

    Så gott som hela min graviditet har jag haft ljusrosa/beiga flytningar. Inte brytt mig så mycket om det då jag hade det i 3 dagar min förra graviditet.

    I tisdags tränade jag hårt. På kvällen fick jag blod på pappret när jag torkade mig. Klart blod. Under natten inget. På morgonen va det inte heller nåt blod eller flytning men jag fick tid för vul. Hon visste inte va blödningen kom ifrån men såg lite brunt som låg inuti. Såg hjärtat picka på.

    Imorse kom EN blödning (klart blod)när jag gjorde nr 2 Med en pytteliten klutt gammalt blod. Sen inget mer. Ingen av blödningarna har kommit i trosorna. Bara när jag torkat mig.

    Räknar med att det blir samma sak när jag gör mitt toa besök imorgon med....om det är ett missfall, varför drar det inte igång?! Vad kan det annars vara?

    Någon som varit med om ett sånt långsamt förlopp?

  • Svar på tråden 1 blödning 1 dag sen inget och sen 1 blödning och sen inget...vad händer?!
  • Fri 28 Aug 2020 12:47
    #1

    Hej,

    jag är i en lite liknande situation. Är i vecka 7+2 och började få massa bruna flytningar, klumpar och sen färskt blod i måndags. Min barnmorska sa att det var ett missfall och jag blev helt förtvivlad. Det började göra mer och mer ont och fortsatte blöda så i onsdags åkte jag inte till akuten för att kolla att det inte blivit nån inflammation. Kändes asjobbigt när gynekologen gjorde ultraljud, ville liksom inte höra att det var tomt där inne. men så vände hon skärmen mot mig och där var ett foster! Men pulserande hjärta! Blev helt chockad.

    Hon tog in en expertläkare också som kollade en extra gång.  Han berättade att man kan blöda rätt mycket och att det kan bero på lite olika saker men antagligen att moderkakan och livmodern växer. Han berättade även att om man sett hjärtat slå i vecka sju är det mycket mindre risk för missfall, det kan förstås ändå hända men % går ner rejält. 

    Igår kväll började det blöda jättemycket färskt blod, mer än tidigare i veckan + ett par "färskare" stora blodklumpar. Jag och sambon blev jätteoroliga men efter en timme på toa (det forsade ut) tog det dock slut. Nu blöder jag bara lite grann. Ringde vårdguiden och hon sa att det inte var något att oro sig över om det bara pågick en timme. Kan bara hoppas att allt går bra och att det slutar blöda snart! Gör mig så nojig...

  • Fri 28 Aug 2020 22:32
    #2
    Klammsky skrev 2020-08-28 12:47:01 följande:

    Hej,

    jag är i en lite liknande situation. Är i vecka 7+2 och började få massa bruna flytningar, klumpar och sen färskt blod i måndags. Min barnmorska sa att det var ett missfall och jag blev helt förtvivlad. Det började göra mer och mer ont och fortsatte blöda så i onsdags åkte jag inte till akuten för att kolla att det inte blivit nån inflammation. Kändes asjobbigt när gynekologen gjorde ultraljud, ville liksom inte höra att det var tomt där inne. men så vände hon skärmen mot mig och där var ett foster! Men pulserande hjärta! Blev helt chockad.

    Hon tog in en expertläkare också som kollade en extra gång.  Han berättade att man kan blöda rätt mycket och att det kan bero på lite olika saker men antagligen att moderkakan och livmodern växer. Han berättade även att om man sett hjärtat slå i vecka sju är det mycket mindre risk för missfall, det kan förstås ändå hända men % går ner rejält. 

    Igår kväll började det blöda jättemycket färskt blod, mer än tidigare i veckan + ett par "färskare" stora blodklumpar. Jag och sambon blev jätteoroliga men efter en timme på toa (det forsade ut) tog det dock slut. Nu blöder jag bara lite grann. Ringde vårdguiden och hon sa att det inte var något att oro sig över om det bara pågick en timme. Kan bara hoppas att allt går bra och att det slutar blöda snart! Gör mig så nojig...


    Men gud va obehagligt! Men härligt att se ett foster. Jag har inte blödigt så det har kommit i trosorna men mycket på pappret. Inget har kommit sedan igår morse. Verkar helt vara som att mitt kommer i samband med ansträngning. Men man vill ju inte se blod när man är gravid! Dessutom har jag så lite symtom. Aldrig haft speciellt mkt symtom med någon av mina 3 barn...men nu vill jag Så gärna ha!! Jag ska på VUL igen nästa vecka. Ska du få något mer VUL?
  • Sat 29 Aug 2020 09:48
    #3

    Jag fick mer och mer ont och åkte in till akuten igen igår. De konstaterade missfall. Fostret måste ha dödd alldeles efter jag fick se det. Tydligen extremt ovanligt att ha missfalssymptom i tre dar med ett levande foster som sen plötsligt dör...

Svar på tråden 1 blödning 1 dag sen inget och sen 1 blödning och sen inget...vad händer?!