• Blåstjärna

    Öm i ena bröstet

    Hej på er!

    Längesedan jag var här nu. Vi har precis påbörjat verkstaden för barn nr 2. Sedan ca 5-6 dagar efter ägglossning (antar att ägglossning var den dagen jag tror, pga mycket trådiga flytningar (hade bara det en dag)) har jag till och från haft ett lättare molvärk i magen vilket jag inte brukar ha normalt sett förrän samma dag eller dagen innan mens. Men de sista två-tre dagarna har jag fått känningar i ena bröstet, lättare och mycket tillfälliga, men idag har de värkt en del, typ som träningsvärk nästan. Samtliga känningar har varit ?långt upp? i bröstet, dvs inte vid bröstvårtan utan typ 5-6 cm ovanför. Det kommer i vågor så att säga så de är ingen konstant känsla. Är de någon som känner igen detta som ett graviditetssymptom? Har bara hört om de som får stickning har i brösten eller känsliga bröstvårtor. Har BIM idag eller imorgon. Tog test igår (clearblue digital) men det var negativt. Tänkte testa med ett ?testa tidigt? imorgon. Annars vet jag inte vad det kan bero på.

  • Svar på tråden Öm i ena bröstet
  • mimmiii

    Hej! Ett tag sen du skrev detta men jag undrar hur det gick. Har ont/värk i ena bröstet (och en del annat som KAN va graviditetssymtom) men är väldigt förundrad över bröstet? Överallt hittar man vara info om att brösten känns ömma, inget om värk.

  • Blåstjärna

    Hej!

    Den gången fick jag ovanligt ont (har inte haft det tidigare månader). Min mens blev sen brukar ha 24-26 dagar men den blev 31 dgr. Inget positivt grav test då. Denna månaden kände jag molvärk som jag brukar ha innan mens, men reagerade på att jag frusit ordentligt de senaste dagarna (vilket var ett tidigt symptom när jag väntade min dotter). Chansade därför att ta ett grav test igår (samma dag som beräknad mens) och visade då Gravid 2-3 veckor ????

    Denna gång har jag inte haft ont i brösten. Så tyvärr var de nog bara ett symtom på mens som jag inte brukar ha eller något annan anledning.

Svar på tråden Öm i ena bröstet