Blir aldrig respekterad
Sedan barndomen har vant mig vid att inte bli respekterad. I vuxen ålder inser jag att jag inte kan få folk att respektera mig trots att jag är snäll. Jag "förstör" det alltid men jag vet inte hur. Antagligen nåt som visar att jag inte respekterar mig själv. Människor bara lär sig efter ett tag att de inte behöver respektera mig. Vad det är vet jag inte men jag vill ogärna byta jobb eller träffa nya människor pga det. Nu har det blivit så i min långa relation att jag har kommit till insikten att jag inte blir respekterad. Jag lever med en bra och snäll man men han tycker inte att det jag säger är viktigt. Svårt att beskriva men han visar det med ljud och kroppsspråk och genom att inte alltid svara när jag sagt nåt. Det äter upp en. Visst svarar man när ens partner försöker konversera? Jag läste att det är psykisk misshandel att ignorera sin partner, att det sliter ner ens känsla av värde. Precis så känns det. Man säger nåt, står där och väntar på svar medan den andra bara låtsas som inget och då går man bara. Jag har sagt det till honom att om han vill att vi ska fortsätta så måste han ändra sig. Men det händer inget. Jag vill inte bryta upp direkt nu men behöver hjälp. Vad ska jag göra? "Prata" är inget bra tips, det fungerar inte. Säg isåfall exakt vad jag ska säga. Vad tror ni jag ska göra för att få andra att respektera mig?