• stargazer111

    Svensk tv-serie från 90-talet/tidigt 2000??

    Hej i fredagen ni som kan allt, jag behöver er hjälp :)

    I kanske ett två år har jag gått runt med vaga minnen av en tv-serie jag tror sändes när jag var runt sex, sju, åtta år(vi pratar ca 2000-2005). Jag kan för mitt liv inte minnas namnet på serien(eller var det kanske en film? Nej jag tycker mig ha flera separata minnen, så serie måste det ha varit..) och jag skulle så gärna få tag i den på något sätt.

    Här följer en lista över ledtrådar mina mystiska minnen lämnat ( detta är vad jag tror, jag kan ha hittat på vissa av dem så var inte rädd att  brainstorma även om allt inte stämmer in) :

    - Tv-serie ELLER film
    - Svensk produktion
    - Utspelar sig i Sverige, någon gång under första halvan av 1900-talet ca (alltså innan 1950 troor jag )
    - Utspelar sig i stadsmiljö ( kan vara en mindre stad eller storstad )
    - Det KAN handla om Sverige under andra världskriget
    - Jag tror det följer en familj(med ganska många barn??), eller kanske ett flertal familjer i samma kvarter/stadsdel?
    - Minns en central karaktär : man, mellanbrunt hår, yngre medelålder (alla serier i världhistorien?? lol )
    - Tror den sändes på fredagar
    - Vibben är mer "SVT" än tv4 kanal5 osv

    TACK!!

  • Svar på tråden Svensk tv-serie från 90-talet/tidigt 2000??
  • Anonym (90-talist)

    Det är svårt med så knapphändig information. Har du några fler ledtrådar?

  • Anonym (Jag)

    Alltså detta stämmer bara in på många barn och karaktären, och ev sändningstid, men jag tänker på Pip-Larsson. Underbar serie!

  • stargazer111
    Anonym (Jag) skrev 2020-08-28 20:55:55 följande:

    Alltså detta stämmer bara in på många barn och karaktären, och ev sändningstid, men jag tänker på Pip-Larsson. Underbar serie!


    TACK! Det är Pip-Larsson. Hade inte en tanke på att det faktiskt kunde vara en barnserie. Gud vad glad jag är. Den finns också i öppet arkiv på svt. Bingo!
Svar på tråden Svensk tv-serie från 90-talet/tidigt 2000??