• Anonym (Tisma)

Varför är testerna starkare efter MF?

Nu har det varit exakt 7 dagar sen jag fick MF (eller ja, jag blödde några dagar utan smärta) dock kunde inte vul visa något och fick ta test (hade kissat 5 min innan så tror sen var jättesvag). Hemma är mina tester superstarka. På digital är den superstark (om man öppnar 3 tydliga streck) och ägglossningtest är nästan svart. Vad tusan betyder det? Hur kan det öka?

• Svar på tråden Varför är testerna starkare efter MF?
  • Anonym (.)

Det tar antagligen lite tid innan kroppen svänger om. Ge det några veckor i alla fall.

• Anonym (hCG)

Be om att få kolla blodprov för hCG som seda upprepas om ett par dagar. Då ser man om det är som förväntat, i sjunkande. Kanske ultraljud behöver upprepas? 

• Anonym (hCG)

Förresten vilka vecka var du i?

• Anonym (Tisma)
    Anonym (hCG) skrev 2020-08-28 22:42:22 följande:

Förresten vilka vecka var du i?

I vecka 6. Får ringa dit och fråga, ska avvakta några dagar till och se hur testerna ser ut. Men förväntade mig en liten sänkning och inte tvärtom... lite jobbigt när man är deppig och vill bara börja om :(
  • Anonym (hCG)
    Anonym (Tisma) skrev 2020-08-28 22:58:37 följande:
    I vecka 6. Får ringa dit och fråga, ska avvakta några dagar till och se hur testerna ser ut. Men förväntade mig en liten sänkning och inte tvärtom... lite jobbigt när man är deppig och vill bara börja om :(

Men så tidigt är det väl inte säkert att det går att se något på ultraljud. Och du hade blödning utan smärta?

VIll inte inge dig i falska förhoppningar, men kan nog ändå inte utesluta att du faktiskt fortfarande är gravid. Som sagt, två blodprover med ett par dagar melmeln kan ge svar som du är i sjunkande eller stigande.

Svar på tråden Varför är testerna starkare efter MF?