• Anonym (Så dumt)

Dumt gjort. Otrogen make?

Jag gjorde en dum sak. Väldigt dum.

Min make hade glömt logga ut från fb på datan. Messenger var igång. Fick sådant begär kolla vad han och hans tyvärr avlinda ex skrivit så snabbkikade. Han har samma smeknamn på mig som på henne i konversationerna. Men jobbigaste... han skrev om en låt till henne för flera år sedan, som var "deras låt". Samma låt som är "våran låt" som han ville ha på vårt bröllop och som vi hade på bröllopet. Vad hade ni tänkt om det?

Sen hittade jag av en slump när jag klickade fel en annan konversation med en kollega som han var på utbildning 3 månader på annan ort med... där skriver hon vilket rum hon bor i, han frågar några ggr om han kan komma förbi hennes rum. Till saken hör att dom var typ 7 st från hans jobb där, han nämnde aldrig att han umgåts med henne utan bara en annan kollega. Vid ett tillfälle skrev hon "sådan liten säng blir svår sova i" osv. Jag tror jag misstolkar allt. Men låter som han varit otrogen.

Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Dumt gjort. Otrogen make?
  • Anonym (Li)

Oj va jobbigt.. Ja det med låten måste ju varit lite överraskande att de också hade den som "sin" låt..

Jag hade nog blivit lite orolig om jag läst det ang kollegan, men kanske bäst att säga som det är att du gjort något dumt och läst meddelandet och fråga vad det betyder..?

• Vanessa89

Fyfaaaaaan, vad creepy!

• Anonym (Play it again)

Vafasen, samma smeknamn på exet & samma låt som han skrev till henne hade ni på ert bröllop? Ja, lite creepy och märkligt tycker jag, skulle inte känna mig så speciell direkt.

Låter skumt med kollegans rum & sängen.. var det inget praktiskt info i meddelandena, typ att det var något fel på rummet/sängarna och han skulle hjälpa henne med det?

Än så länge känns det inte som du har så jättemycket att gå på, men jag skulle också vara misstänksam. Kan du gräva fram mer info på något sätt?

• Anonym (Camilla)

Du vet redan att det du gjorde var dumt. Riktigt dumt. Det var heller inget misstag att du klickade dig vidare.

Tycker nog det är två saker här. Det ena är att han kopierar från exet till dig. Rätt sjukt faktiskt. Smeknamn och låtval är ju definitivt individuella.

Det andra om kollegan. Kan vara en jargong de har. Behöver inte vara otrohet men kan vara. Att han inte nämner henne kan ha flera orsaker.

Ta bara upp det lugnt och stilla - att han glömt att logga ut och att du såg. Fråga hur det kommer sig osv.

Lika bra att erkänna att du tog tillfället i akt och snokade lite. Ta tjuren vid hornen så du slipper gå med klump i magen.

• Anonym (Play it again)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-08-29 10:05:25 följande:

Du vet redan att det du gjorde var dumt. Riktigt dumt. Det var heller inget misstag att du klickade dig vidare.

Tycker nog det är två saker här. Det ena är att han kopierar från exet till dig. Rätt sjukt faktiskt. Smeknamn och låtval är ju definitivt individuella.

Det andra om kollegan. Kan vara en jargong de har. Behöver inte vara otrohet men kan vara. Att han inte nämner henne kan ha flera orsaker.

Ta bara upp det lugnt och stilla - att han glömt att logga ut och att du såg. Fråga hur det kommer sig osv.

Lika bra att erkänna att du tog tillfället i akt och snokade lite. Ta tjuren vid hornen så du slipper gå med klump i magen.

Ja, det är nog bäst så du slipper våndas, förhoppningsvis får du ärliga svar. 
  • Anonym (Så dumt)

Vågar inte säga det. Vet hur sur han kommer bli!

• Anonym (Play it again)
    Anonym (Så dumt) skrev 2020-08-29 13:03:10 följande:

Aj då, hur ska du göra för att veta?
  • Anonym (Fröken Lind)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-08-29 10:05:25 följande:

Såhär tänker jag också. Låt och smeknamn lite creepy.

Men det där med kollegan och rummet, kan likaväl handla om något helt annat. Ex kanske flera kollegor skulle träffas på hennes rum innan middagen eller liknande och kommentaren om sängen. kan bara vara ett slags internskämt osv.

Har du, ts, märkt att din kille jämför dig med sitt avlidna ex på något sätt i andra sammanhang? Pratar han ofta om att "så gjorde X också som du gör nu?" Eller "kan du inte ditt hår så, det hade X och det tyckte jag var så fint?"

Annars tycker jag nog att den största lärdomen du skall dra av detta är att INTE SNOKA. Varför läste du, ts, ens vad han skrivit till sitt avlidna ex? (Förstod jag det som rätt att hon är död?) Det tycker jag faktiskt är lite creepy gjort från din sida, måste jag erkänna. Jag hade aldrig gjort det, det hade känts som om jag grävde i något extremt privat och personligt. Låt de döda vila i frid liksom.
  • Vanessa89
    Anonym (Så dumt) skrev 2020-08-29 13:03:10 följande:

Vilken fantastisk relation ni två verkar ha, full av kärlek och respekt till varandra.
  • Anonym (Z)
    Vanessa89 skrev 2020-08-29 13:30:28 följande:

Vilken fantastisk relation ni två verkar ha, full av kärlek och respekt till varandra.

Kaka söker maka.
  • Anonym (Så dumt)

Jag har aldrig i mitt liv snokat förut. Just därför jag känner mig så jävla pissig! Kommer då aldrig mer hända! Sjukt onödigt och lågt det vet jag! Känner mig inte speciellt bra just nu om man säger så......

Vi har bra kommunikation, men jag vet ju ändå hur det kommer bli om jag säger det. Så kommer låtsas som att detta inte hänt, och har han varit otrogen så har han.

• Anonym (eee)
    Anonym (Så dumt) skrev 2020-08-29 15:26:42 följande:

Jag har aldrig i mitt liv snokat förut. Just därför jag känner mig så jävla pissig! Kommer då aldrig mer hända! Sjukt onödigt och lågt det vet jag! Känner mig inte speciellt bra just nu om man säger så......

Vi har bra kommunikation, men jag vet ju ändå hur det kommer bli om jag säger det. Så kommer låtsas som att detta inte hänt, och har han varit otrogen så har han.

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete, han hade inte loggat ut, du såg. Vore en helt annan sak om du i flera veckor smög omkring för att jaga fram hans lösenord, men nu var det inte så. 

Du måste säga att du förstått att det är samma smeknamn på er både + om låten på ert bröllop. Att du undrar över detta. (jag tänker att en del personer är bara pragmatiska, att det helt enkelt kändes enklast för honom att göra så)

Det där med kollegan är inte alls bra. Kanske fjantade de sig bara, men absolut är det märkligt att han inte nämnde den kollegan. 
  • Anonym (fanny)

Har ni barn? Ta det i så fall lugnt! 

Gällande exet så är det väl inte hela världen och det är ju inte så att hon kan ta mannen ifrån dig. Gällande kollegan så vet du ju inte om han varit otrogen. Han
    kan ju ha kommit förbi hennes rum av en massa anledningar. 

Nä, starta inte bråk i onödan. 

• Anonym (A)
    Anonym (Li) skrev 2020-08-29 09:02:15 följande:
    Oj va jobbigt.. Ja det med låten måste ju varit lite överraskande att de också hade den som "sin" låt..

Jag hade nog blivit lite orolig om jag läst det ang kollegan, men kanske bäst att säga som det är att du gjort något dumt och läst meddelandet och fråga vad det betyder..?
    Håller med
  • Anonym (Play it again)
    Anonym (Så dumt) skrev 2020-08-29 15:26:42 följande:

Din nyfikenhet tog över och du kommer ju som du säger aldrig göra om det så håller med dig om att det är en bra idé att släppa det.
    Det där med kollegan kan ha varit något praktiskt, det kanske du aldrig får veta, men om något annat händer i framtiden som känns konstigt så kan du ju alltid fråga honom direkt?

Ha det bäst :)
  • Anonym (R)

Jag förstår faktiskt inte varför du har dåligt samvete över att du snokade nu när du fick svar på att han inte har rent mjöl i påsen.

Det där med hans avlidna ex hade kunnat varit något att ta i parterapin kanske men det där med kollegan är ren skär skit. Om det nu hade handlat om vänskap eller något arbetsrelaterat så hade knappast storleken på sängen diskuterats.

Hade jag varit dig så hade jag inte gått in i en försvarsposition och bett om ursäkt över att jag gått in och tjuvläst något utan jag hade stått där och mött honom med blåslampan. Inte bokstavligt då men jag hade sagt att jag vet vad du och kollegan håller på med och nu kräver jag ärliga svar. Får jag inte det så kräv att han ringer upp vederbörande flamma direkt så reder ni upp den här soppan. Vägrar han så är det ett svar i sig.

Svar på tråden Dumt gjort. Otrogen make?