• Lucia2­019
    Sat 29 Aug 2020 15:42
    853 visningar
    6 svar
    6
    853

    Ni som har haft sex flera dagar innan ägglossning och plussat!

    Hej!

    Ni som har haft koll på eran ägglossning och haft sex MINST tre dagar innan ÄL får gärna berätta. Är intresserad av att veta hur gammal du var vid tillfället, hur många dagar innan ägglossning du hade sex och sist men inte minst vad det blev för kön på bebisen. 

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Ni som har haft sex flera dagar innan ägglossning och plussat!
  • Anonym (Japp)
    Sat 29 Aug 2020 23:35
    #1
    +1

    Tredje barnet blev till ca fem dagar innan äl, kan ha varit fyra också.

    Blev en tjej. (Tjejspermier överlever längre tid i kvinnans kropp men är inte lika snabba dom pojkspermier)

    Vet inte om det är vetenskapligt bevisat men det har stämt med oss varenda gång. (3 barn)

  • Lucia2­019
    Mon 31 Aug 2020 02:16
    #2
    Anonym (Japp) skrev 2020-08-29 23:35:05 följande:

    Tredje barnet blev till ca fem dagar innan äl, kan ha varit fyra också.

    Blev en tjej. (Tjejspermier överlever längre tid i kvinnans kropp men är inte lika snabba dom pojkspermier)

    Vet inte om det är vetenskapligt bevisat men det har stämt med oss varenda gång. (3 barn)


    Tack för svar :D Var roligt och grattis! 
  • Mon 31 Aug 2020 17:02
    #3
    +1

    Vi hade sex dan innan o samma dag som äl med båda barnen, båda är tjejer.


    2007 & 2013
  • Anonym (8)
    Mon 31 Aug 2020 17:46
    #4
    +1

    Har åtta barn - fyra av dem är tillverkade 4-5 dagar innan ägglossning - alla dessa blev pojkar. Mina 4 flickor blev alla till på ägglossningen

    Shettles metod som nämns ovan är ju inte bevisad, och andra studier visar tvärtom att sex vid ÄL ökar chansen/risken för flickor

  • Tue 1 Sep 2020 16:54
    #5

    Jag har precis startat en grupp på Facebook (privat såklart, ingen kan se den förutom dom jag bjuder in) för oss som försöker bli gravida!

    Där kan vi stötta och hjälpa varandra mot det efterlängtade plusset!!

    Vill du bli medlem så skriv ett privatmeddelande till mig där du beskriver din profilbild samt namn och efternamn :)

  • Lucia2­019
    Thu 3 Sep 2020 18:59
    #6
    Ssandra skrev 2020-09-01 16:54:17 följande:

    Jag har precis startat en grupp på Facebook (privat såklart, ingen kan se den förutom dom jag bjuder in) för oss som försöker bli gravida!

    Där kan vi stötta och hjälpa varandra mot det efterlängtade plusset!!

    Vill du bli medlem så skriv ett privatmeddelande till mig där du beskriver din profilbild samt namn och efternamn :)


    Hej!

    Tack så mkt :D Jag har redan 2 st små söner på 1.5 år och en 4 månaders men tack ändå :D
Svar på tråden Ni som har haft sex flera dagar innan ägglossning och plussat!