• Anonym (Ledsen)

Ledsen efter bråk med pojkvännen

Hej alla! Sitter och gråter och känner mig bara så ledsen så behöver väl bara få skriva av mig. Det är så att jag är och hälsar på hos min pojkvän och vi bråkade nyss.

Det är så att jag åker hem härifrån på söndag och nu till veckan så kan det bli svårt för oss att ses (vi bor ungefär en timme ifrån varandra med buss) då jag kommer att ha skola och han har lite jobb att göra så vi tänkte då att när jag åker hem på söndag så ses vi nästa fredag igen. Då berättade han att det kanske kan bli så att han ska vara med sina vänner på fredagen och dricka (de bor i min stad) och då frågade jag honom om han kan komma till mig lite innan helgen så att vi hinner umgås något. För det är så att han har inget jobb, men han jobbar lite åt sina kompisar, men inte alla dagar, så jag visste att han kan egentligen komma till mig någon dag under veckan.

Då blev han i alla fall jättearg och sa att jag försöker bestämma vad han ska göra och försöker få honom att behöva göra något, annars får han inte vara med sina vänner. Jag sa till honom att han får absolut vara med sina vänner nästa helg, men då kan han väl kompromissa lite och komma till mig under veckan istället så att vi hinner ses. Han lyssnade knappt på mig utan började ropa en massa elaka saker. Han sa att han ska inte behöva göra något bara för att han ska vara med sina vänner en helg, men det var aldrig så jag menade, jag tänkte bara att då kan han väl komma till mig under veckan istället så vi hinner umgås.

Jag tänkte också att det kan ju vara bra om han kommer till mig en gång, för det är så att det alltid är jag som åker till honom.

Han klagade då på att det är tråkigt hemma hos mig, att han inte har någon dator att spela på och att han inte kan göra något roligt hos mig, så han verkade inte vilja gå med på detta. Då sa jag till honom att okej, om det är så att han vägrar komma till mig under veckan så får vi väl ses på lördag då, när han har varit med sina vänner. Jag vet att han kommer att vara bakis hela lördagen så det blir ju inte jätteroligt då.. men jag tänkte bara att han kanske kan komma till mig under veckan så får vi umgås lite innan han åker iväg på fredagen men då började han skrika direkt och säga att han inte ska behöva komma till mig tidigare bara för att han ska få vara med sina vänner.

Försökte aldrig tvinga honom, utan det var bara ett förslag så att vi skulle hinna ses något. Visst, vi kan ses på lördagen till söndagen, men det är så kort tid och jag vet att han kommer att vara bakis under lördagen och sova nästan hela dagen, så det var därför jag tänkte att han då kunde komma till mig under veckan, innan han ska vara med sina vänner på fredagen.

Ville inte börja bråka och försökte inte tvinga honom till någonting, inte heller förbjuda. Ville bara ha ett normalt samtal men han brusar upp väldigt lätt så han började som sagt skrika och säga elaka saker. Fick knappt prata klart, han avbröt mig bara och ropade. Han började säga att jag är helt dum i huvudet, att jag är äcklig, att jag är en hora och att jag borde gå och dö och att det bästa vore om jag dränkte mig själv. Han sa också att han kände för att slå mig i ansiktet (han gjorde dock aldrig det och han har aldrig gjort mig illa fysiskt).

Det var som att han missförstod mig helt och att han förstorade upp en liten grej till en så stor grej, genom att inte lyssna på mig utan direkt börja ropa och avbryta mig. Jag sa ingenting dumt alls till honom, jag försökte bara ha ett normalt samtal. Visst, jag kanske skrek lite tillbaka, men jag brusade inte upp sådär.

Jag vet även att han har lätt för att bli arg på andra för småsaker och börja säga elaka saker. Han har gjort liknande mot sin mamma och sin syster.

Känner mig så ledsen just nu. Har gått ut för att försöka lugna ner mig lite. Det brukar bli lite bättre när vi är ifrån varandra en stund. Han säger nu att han inte känner för att umgås något mer alls och att vi borde göra slut istället, men jag tror inte att han menar det. Han brukar säga så men sedan brukar han ändra sig när han har fått vara ifred ett tag. Han säger att jag borde bete mig som han vill att jag ska bete mig.

Tycker ni att det var jag som gjorde fel? Han sa att jag bara borde ha sagt ?okej? och inget mer, som svar på att han kanske skulle vara med sina vänner och dricka nästa fredag/lördag. Eller var det min pojkvän som överreagerade?

Skulle nog bara behöva ha någon att bolla tankarna med.

• Svar på tråden Ledsen efter bråk med pojkvännen
  • Anonym (Ledsen)

Tack till den som orkar läsa hela texten! Upptäckte precis att den var rätt lång, haha.

• Aniiee

Men vad bra, då beh över han aldrig träffa dig igen. Skönt att bli av med den för dig.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • VickanD

Din pojkvän verkar ha något fel i huvudet. Han borde ha lyssnat på dig och inte reagerat på det där sättet. Enormt omoget. Jag har full förståelse för att man kan kalla andra dumma saker när man är arg, men att säga sådana saker som han sa? Nej, det gör man inte. Han verkar ha aggressionsproblem och du borde dumpa idioten.

• Anonym (anonym)

Han verkar vara en idiot. Förstår inte varför det verkar vara så vanligt med tillmälen som hora nuförtiden?! Vad håller han på med?

Antingen vill han ses eller inte. Han verkar mest tycka att det är jobbigt och då är det lika bra att ni gör slut. Vill ni vara tillsammans eller ej?  Av ditt inlägg att tyda verkar allt inte vara värt det.

Herregud, sättet du beskriver honom på är som att han är en tonåring som gör uppror mot dig som om du vore hans mamma eller nåt..

Nej, vad ser du hos honom? Det här låter inte som ett kärleksfullt förhållande överhuvudtaget. Ni måste ju BÅDA kunna vara tydliga med vad ni vill, och BÅDA kunna acceptera att ni ibland inte vill ses utan att det ska bli en diskussion om det.

• Anonym (Vaz)

Ta och titta en gång på det du skrivit. Tycker du det låter normalt? Det är inte normalt att skrika åt nån att den är en hora och ska gå och dö. Att han vill slå dig. Vad kommer hända nästa gång?

Varför vill du ens vara ihop med någon som beter sig såhär. Det är inte normalt och han har grava problem. Du säger att han en betett sig så måt sin syster och mamma. Det låter som att han har problem med att hävda sig över kvinnor. Inget bra tecken. Ta dig därifrån och dumpa detta svin på en gång. Alltså undra inte ens över om det är ditt fel, hur kan du ens tro det? Hur tänker du att det är ditt fel att han är så galet sjuk? Det ligger hos honom.

• Vanessa89

Exakt vad är det du behöver bolla? Du begår ett stort jävla misstag om du fortsätter vara tillsammans med den där psykopaten. Det finns liksom inget att orda om i den frågan.

• Anonym (Ledsen)

Han har också sagt till mig att han skulle vilja testa vid sex om det är möjligt att våldta mig, alltså om han ens skulle få in snoppen. Han menade inte att han skulle göra detta mot min vilja utan att jag i sådana fall går med på det.

Är det konstigt eller vad tycker ni om det?

• Anonym (op)

Säger även jag att du bör lämna honom, han respekterar dig inte och värdesätter dig inte alls.

ta hand om dig.

• Anonym (op)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-08-29 18:12:40 följande:

Han har också sagt till mig att han skulle vilja testa vid sex om det är möjligt att våldta mig, alltså om han ens skulle få in snoppen. Han menade inte att han skulle göra detta mot min vilja utan att jag i sådana fall går med på det.

Är det konstigt eller vad tycker ni om det?

Ja, hur låter det tycker du själv? 

Om du skulle säga samma till honom, att du skulle vilja köra upp nåt utan att han var beredd i röven och utan glidmedel, som en våldtäkt, fast han är med på det "egentligen", hade han gillat det?

Lämna honom. Jag har haft en sån pojkvän också, till sist förlorar man sin självkänsla,.
  • Anonym (op)

Säg att din polare Pelle vill vara med också, eftersom det inte blir som en riktig våldtäkt om inte du är fysiskt överlägsen, och Pelle kan hålla fast under tiden.

Svar på tråden Ledsen efter bråk med pojkvännen