Ledsen efter bråk med pojkvännen
Hej alla! Sitter och gråter och känner mig bara så ledsen så behöver väl bara få skriva av mig. Det är så att jag är och hälsar på hos min pojkvän och vi bråkade nyss.
Det är så att jag åker hem härifrån på söndag och nu till veckan så kan det bli svårt för oss att ses (vi bor ungefär en timme ifrån varandra med buss) då jag kommer att ha skola och han har lite jobb att göra så vi tänkte då att när jag åker hem på söndag så ses vi nästa fredag igen. Då berättade han att det kanske kan bli så att han ska vara med sina vänner på fredagen och dricka (de bor i min stad) och då frågade jag honom om han kan komma till mig lite innan helgen så att vi hinner umgås något. För det är så att han har inget jobb, men han jobbar lite åt sina kompisar, men inte alla dagar, så jag visste att han kan egentligen komma till mig någon dag under veckan.
Då blev han i alla fall jättearg och sa att jag försöker bestämma vad han ska göra och försöker få honom att behöva göra något, annars får han inte vara med sina vänner. Jag sa till honom att han får absolut vara med sina vänner nästa helg, men då kan han väl kompromissa lite och komma till mig under veckan istället så att vi hinner ses. Han lyssnade knappt på mig utan började ropa en massa elaka saker. Han sa att han ska inte behöva göra något bara för att han ska vara med sina vänner en helg, men det var aldrig så jag menade, jag tänkte bara att då kan han väl komma till mig under veckan istället så vi hinner umgås.
Jag tänkte också att det kan ju vara bra om han kommer till mig en gång, för det är så att det alltid är jag som åker till honom.
Han klagade då på att det är tråkigt hemma hos mig, att han inte har någon dator att spela på och att han inte kan göra något roligt hos mig, så han verkade inte vilja gå med på detta. Då sa jag till honom att okej, om det är så att han vägrar komma till mig under veckan så får vi väl ses på lördag då, när han har varit med sina vänner. Jag vet att han kommer att vara bakis hela lördagen så det blir ju inte jätteroligt då.. men jag tänkte bara att han kanske kan komma till mig under veckan så får vi umgås lite innan han åker iväg på fredagen men då började han skrika direkt och säga att han inte ska behöva komma till mig tidigare bara för att han ska få vara med sina vänner.
Försökte aldrig tvinga honom, utan det var bara ett förslag så att vi skulle hinna ses något. Visst, vi kan ses på lördagen till söndagen, men det är så kort tid och jag vet att han kommer att vara bakis under lördagen och sova nästan hela dagen, så det var därför jag tänkte att han då kunde komma till mig under veckan, innan han ska vara med sina vänner på fredagen.
Ville inte börja bråka och försökte inte tvinga honom till någonting, inte heller förbjuda. Ville bara ha ett normalt samtal men han brusar upp väldigt lätt så han började som sagt skrika och säga elaka saker. Fick knappt prata klart, han avbröt mig bara och ropade. Han började säga att jag är helt dum i huvudet, att jag är äcklig, att jag är en hora och att jag borde gå och dö och att det bästa vore om jag dränkte mig själv. Han sa också att han kände för att slå mig i ansiktet (han gjorde dock aldrig det och han har aldrig gjort mig illa fysiskt).
Det var som att han missförstod mig helt och att han förstorade upp en liten grej till en så stor grej, genom att inte lyssna på mig utan direkt börja ropa och avbryta mig. Jag sa ingenting dumt alls till honom, jag försökte bara ha ett normalt samtal. Visst, jag kanske skrek lite tillbaka, men jag brusade inte upp sådär.
Jag vet även att han har lätt för att bli arg på andra för småsaker och börja säga elaka saker. Han har gjort liknande mot sin mamma och sin syster.
Känner mig så ledsen just nu. Har gått ut för att försöka lugna ner mig lite. Det brukar bli lite bättre när vi är ifrån varandra en stund. Han säger nu att han inte känner för att umgås något mer alls och att vi borde göra slut istället, men jag tror inte att han menar det. Han brukar säga så men sedan brukar han ändra sig när han har fått vara ifred ett tag. Han säger att jag borde bete mig som han vill att jag ska bete mig.
Tycker ni att det var jag som gjorde fel? Han sa att jag bara borde ha sagt ?okej? och inget mer, som svar på att han kanske skulle vara med sina vänner och dricka nästa fredag/lördag. Eller var det min pojkvän som överreagerade?
Skulle nog bara behöva ha någon att bolla tankarna med.