• smur5

    Graviditetssymptom eller PMS

    Hej! Vill bara ventilera! Gjorde abort i januari pga jag o min pojkvän precis träffats. Efter detta har vi pratat en hel del och just då kändes det bra att ?allt fungerar som det skulle? med våra kroppar men ett barn var inte önskat i vår vardag just då så vi valde att ta bort det. (Jag har aldrig varit gravid tidigare och slutade med p-piller för två år sedan). Är 33 år fyllda.

    I maj bestämde vi oss för att vi landat i vardagen och livet tillsammans och att vi vill satsa på barn och en framtid ihop, och att vi borde försöka sätta igång med babyverkstan. i juli fick jag tidigt missfall.

    Nu har jag symptom igen såsom konstant hungrig, kissnödig, väldigt ömma bröst, kåt (?!) och vattniga flytningar, gjorde ett test imorse men det visade negativt, är på BIM-4 så kan ju vara för tidigt...

    Så himla jobbigt denna ovissheten! Samtidigt som jag känner att åldern tickar på och vill heller inte tänka på symtom eller ha koll på ägglossning osv för är rädd att det då psykiskt inte tar sig. (Har en app som jag loggar efter). Är så rädd att aborten i början på året var vår ända chans och vi missade den :(

    Blir ännu mer frustrerad om detta är en skengraviditet med dessa symptom. Det kan ju lika gärna vara PMS :( Nåväl, tack för att ni orkade läsa och håll tummarna för oss! Jag är ändå av den sorten att ?är det meningen så händer det?. Tills dess får vi passa på att njuta av livet och varandra, jag o sambon.

    Pussokram!

  • Svar på tråden Graviditetssymptom eller PMS
  • smur5

    BIM-2

    Molvärk och fortfarande väldigt ömma bröst. Vågar inte ta ett gravtest om det skulle vara negativt... kan inte bara mensen komma så man slipper denna eviga undran

  • Anonym (Majs)

    Brukar du ha ömma bröst innan mens? Ägget kan ju ha fäst senare än vad du tror, så det tråkiga är ju bara att vänta och se...

  • smur5
    Anonym (Majs) skrev 2020-08-31 15:42:39 följande:

    Brukar du ha ömma bröst innan mens? Ägget kan ju ha fäst senare än vad du tror, så det tråkiga är ju bara att vänta och se...


    Brukar ha ömma bröst max en dag innan mens, nu har dom varit mer spända och över en veckas tid. Gjorde även ont igår vid sex vid djup penetrering. Men som ni säger, bara invänta o se om mensen dyker upp imorgon o om det blir en besvikelse eller hopp ;)
  • smur5
    greeneyes skrev 2020-08-31 16:52:40 följande:

    Låter mer som att du har ägglossning på g nu, att den blivit försenad denna månaden!


    Jaa det kanske inte är helt omöjligt. Dock har jag regelbunden mens. Men såklart kroppen kan lura en psykiskt med alla gravidsymptom som man känner inför denna längtan. Vi få se :)
  • Ssandra

    Jag har precis startat en grupp på Facebook (privat såklart, ingen kan se den förutom dom jag bjuder in) för oss som försöker bli gravida!

    Där kan vi stötta och hjälpa varandra mot det efterlängtade plusset!!

    Vill du bli medlem så skriv ett privatmeddelande till mig där du beskriver din profilbild samt namn och efternamn!

  • smur5

    Bim idag och negativt gravtest. Blev dock ingen morgonurin för hade bestämt mig för att invänta mensen men den har inte dykt upp idag. (Kommer alltid punktligt men kroppen kan ju spela en ett spratt i denna längtan) Igår fick jag vad jag tror var en nidblödning/spotting, kom mycket ljus ljus rosa på pappret vid ett tillfälle.

    Har fortfarande symptom som väldigt spända och ömma bröst (kan vakna mitt i natten av detta), sura uppstötningar, kissnödig stup i kvarten, mensvärk/molvärk samt stickningar/hugg vä sida, hungrig, mycket saliv?!, blodsmak i munnen... Googlar varje symptom ????

    Är detta en skengraviditet så vette tusan! Blir det inget plus denna gång så släpper jag kontrollbehovet och allt vad appar och ägglossning heter. Tror jag stressar upp mig i onödan som påverkar utgången...

    Håll tummarna :)

  • Danni 83

    Försöker också bli gravid, mitt fjärde, min killes första. Fick tidigt mf i maj och nu är det tredje seriösa försöket sedan dess. Letar också symptom men har inte bim förrän måndag. Testat negativt igår och idag men hade egentligen ingen direkt förhoppning om plus så tidigt.

    Alla symptom månaderna innan har tydligen varit tecken på mens så vågar inte tolka någonting just nu.

    Ville mest säga att plusset kan komma flera dagar efter bim, gjorde det med min första son. Sålänge mensen håller sig borta finns det hopp


    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
  • smur5
    Danni 83 skrev 2020-09-02 20:54:41 följande:

    Försöker också bli gravid, mitt fjärde, min killes första. Fick tidigt mf i maj och nu är det tredje seriösa försöket sedan dess. Letar också symptom men har inte bim förrän måndag. Testat negativt igår och idag men hade egentligen ingen direkt förhoppning om plus så tidigt.

    Alla symptom månaderna innan har tydligen varit tecken på mens så vågar inte tolka någonting just nu.

    Ville mest säga att plusset kan komma flera dagar efter bim, gjorde det med min första son. Sålänge mensen håller sig borta finns det hopp


    Hej! Håller tummarna för er :)

    Visst jag tror oxå det kommer visa plus till helgen isf, men man är ju så ivrig :D Har samma symptom som när jag blev gravid i januari men som vi då valde att göra abort - samtidigt tror man att man inbillar sig och att mensen kommer dyka upp. Bara o ha is i magen och invänta vad som sker. Spännande är det i vilket fall :)
  • smur5

    Har beställt nytt gravtest med clear blue digital veckoindikator, hört att den skall vara bra.

  • Danni 83

    Tack! Håller tummarna för er också. Abort ska ju inte påverka men förstår din oro.

    Cb digitalt med veckoindikator tycker jag är den bästa. Klart och tydligt istället för att sitta och ana svaga streck. Tog ett imorse men stod inte gravid. Beställde hem nya som ska komma på fredag. Lycka till!


    Mamma till tre hjärtan 2007, 2010 och 2014
Svar på tråden Graviditetssymptom eller PMS