• Anonym (Nina)

Flera som är sjuka nu?

Nu har skola/förskola/jobb kommit igång igen.

Och alla i familjen har blivit förkylda. Ont i halsen, snuva och hosta. Alla fyra barn hemma, plus vi vuxna. Handla eller uträtta ärenden kan vi ju inte heller göra i nuläget...

Är det någon mer som är förkyld just nu?

Känns som att allt handlar om covid-19, men vanliga förkylningar går väl också?

• Svar på tråden Flera som är sjuka nu?
  • Anonym (Testa er)

Gå och testa er så vet ni ju om ni har covid19 och kan leva efter resultatet sen

• Anonym (cocovid)
    Anonym (Testa er) skrev 2020-08-30 02:13:03 följande:

Gå och testa er så vet ni ju om ni har covid19 och kan leva efter resultatet sen

Ja, det kan ofta ge svar men inte alltid då resultaten kan vara ofullständiga, hände min pappa. Fick också svaret från vården att man kan få Covid åter även fast man redan haft det eftersom det muterar, så där är man inte helt safe heller....

Ja, vanliga förkylningar går ju också men tydligen är symptomen lite annorlunda för Covid (generellt sett).
    Ni kan inte göra mer än det ni förmodligen gör; hålla avstånd, tvätta/sanera händer, lära barnen hosta/nysa i armvecket etc.
  • Anonym (T)

Det kan ju vara olika men de i min familj som haft covid19 hade helt andra symtom än de man förknippar med förkylning.

T ex: förlorat luktsinne (inte pga snuva), torrhosta och harklingar utan slem eller halsont (fast en fick ingen hosta öht), känsla av nedstämdhet/humörsvängningar, febersvallningar (fast utan feber). Trötthet veckan innan. Dessa symtom höll i sig ca 1 månad och var som påtagligast första veckan.

• Anna1234

Både jag och flera på jobbet har varit hemma med förkylning senaste veckan. Eftersom vi numera får jobba hemifrån behövde jag inte sjukanmäla mig, ett vanligt år hade jag nog gått till jobbet trots förkylningen.

Det finns ingenting som tyder på att det skulle vara Corona för min del utan jag utgår ifrån att det är en klassisk höstförkylning men har hållit mig borta från affärer och skola eftersom rekommendationerna säger så.

• Anonym (nej)
    Anonym (Nina) skrev 2020-08-30 00:02:14 följande:

Nu har skola/förskola/jobb kommit igång igen.

Och alla i familjen har blivit förkylda. Ont i halsen, snuva och hosta. Alla fyra barn hemma, plus vi vuxna. Handla eller uträtta ärenden kan vi ju inte heller göra i nuläget...

Är det någon mer som är förkyld just nu?

Känns som att allt handlar om covid-19, men vanliga förkylningar går väl också?

Nej hos oss är än så länge ingen sjuk i något alls (7 personer, varav vi vuxna båda jobbar inom skola)
  • Mortiscia80

Japp, här är vi två stycken sjuka i familjen. Det verkar inte vara något allvarligt så jag hoppas på vanlig förkylning, det är tydligen något som går just nu.

• Anonym (Jorå)

Sjukt här också. En mystisk sjuka med bara hosta och trötthet, så vi är lite Covid-misstänksamma. Ett magsjukt barn också. Livet leker... Men vi har hunnit handla för hela veckan så vi reder oss. Plöjer genom gamla Bäst i test.

• Anonym (C)
    Anonym (Jorå) skrev 2020-08-30 10:12:17 följande:
    Sjukt här också. En mystisk sjuka med bara hosta och trötthet, så vi är lite Covid-misstänksamma. Ett magsjukt barn också. Livet leker... Men vi har hunnit handla för hela veckan så vi reder oss. Plöjer genom gamla Bäst i test.

Dålig mage är ju ett inte helt ovanligt symptom på covid-19, så ni gör nog helt rätt i att vara misstänksamma.
  • Anonym (Snart friska)

Äntligen på upphällningen. Nu ska vi bara få ordning på ena barnets hosta, så är vi tillbaka på banan igen!

Svar på tråden Flera som är sjuka nu?