• Sun 30 Aug 2020 20:42
    357 visningar
    4 svar
    4
    357

    Ägglossning efter hormonspiralen?

    Hej alla????

    Jag ska dra en kort introduktion av hur situationen ser ut.

    I ett år har jag haft hormonspiralen kyleena och sparsam mens varje månad. Av någon anledning så har jag inte haft någon blödning sen i början på juli, grav test visade svagt positivt för cirka 2 veckor sedan men som senare bara blev mer och mer negativ för varje test. Jag var och gjorde ett VUL och man såg inget graviditet heller. Skulle ha varit i vecka 7 och då borde man se ganska snabbt isåfall.

    Jag bestämde mig för att ta ut spiralen i måndags 24/8 och försöka få ett till barn????

    Två dagar efter jag tog ut spiralen så blödde jag rikligt i två dagar och fredagen 28/8 så var jag ovanligt sugen på sex och av min nyfikenhet så gjorde jag ett ägglossningstest mitt på dagen som visade glad gubbe ???? med clearblue.

    Sen gjorde jag ett test till på kvällen vid 21 tiden och då var det ingen glad gubbe??

    Så! Kan man få ägglossning så snabbt efter uttag av hormonspiralen och kan det visa negativt senare på kvällen?? Vi hade samlag måndag 24/8 sen på glada gubben dagen 28/8 och två dagar efter.. alltså idag söndag 30/8! ?????

    Trevlig kväll! ????

  • Svar på tråden Ägglossning efter hormonspiralen?
  • Sun 30 Aug 2020 20:44
    #1

    Det blir frågetecken på alla mina smileys i inlägget! Troligen för att jag inte använder ?familjelivs? outlook!

  • Anonym (barnm­orska)
    Wed 2 Sep 2020 21:02
    #2

    De allra flesta har ägglossning med hormonspiral. Så det är mycket möjligt ????

  • Thu 3 Sep 2020 14:13
    #3
    Anonym (barnmorska) skrev 2020-09-02 21:02:59 följande:

    De allra flesta har ägglossning med hormonspiral. Så det är mycket möjligt ????


    Okej! Jag antar att jag har haft ägglossning, sen ägglossningens har jag haft molvärk och det hade jag på min senaste oplanerade graviditet, hade konstant ?mensvärk?. SÅ jag testade tidigt idag äl+7 med clearblue (testa tidigt) efter en timme får jag ett svagt ljust streck???

    Kan det vara positivt efter någon timme??

    Ska försöka bifoga bild här! Jag har märkt att bilderna inte alls blir lika tydliga som i verkligheten, men vi är fler som sett det ljus blåa strecket irl efter en timme!

    Positivt efter en timme???
  • Thu 3 Sep 2020 14:14
    #4
Svar på tråden Ägglossning efter hormonspiralen?