Present man inte vill ha
Hallå! Fyllde nyss jämnt och brukar vanligtvis inte önska mig saker men efter påtryckning ifrån föräldrarna så önskade jag mig en grill som jag tittat på väldigt länge. Har alltid pratat om att köpa just den men båda föräldrarna (separerade) har sagt åt mig att det är min födelsedag snart och att jag inte ska göra det. Till saken hör den är att jag aldrig köper saker som jag inte kollat igenom på forum och kundrecensioner om vad folk har tyckt om grejerna så är väldigt noga om vad jag vill ha, är därför jag alltid köper det jag vill ha själv också så det inte ska bli fel. Men nu när jag fyllde jämnt så sa dom åt mig att inte köpa grillen och då tror man ju såklart att den kommer komma. När väl den stora dagen kom så kommer dom med varsina paket och av ena föräldern fick jag en tavla (som jag inte vill ha) och av den andra en högtryckstvätt (som jag absolut aldrig skulle ha köpt av förklarad anledning). Var så besviken så när jag stod och grillade (på min inte nya grill) med gästerna minglande inomhus så beställde jag grillen på internet som en present till mig själv.
Är jag otacksam på något vis eller är det förståeligt att man känner sig lurad?