Berätta om era dåliga Tinderdejter
Snälla familjeliv! Jag behöver en anledning att skratta här i dejtingdjungeln, berätta gärna om era dåliga Tinderdejter.
Börjar med min värsta (obs lång text):
Min värsta var för ca 2 veckor sedan. Bjöd hem en kille på 3:e dejten, första gången vi är i hemmamiljö. Han köper med lösgodis till honom själv att ha medan vi ska titta på en film. Okej, fine, jag hade inte köpt något snacks utan hade istället köpt dricka och fixat mat. Han ville gärna ta del utav drickan och maten men vägrade dela med sig av lösgodiset när jag frågade om att smaka. Fine, konstigt men ingen deal breaker ännu. Sedan börjar han äta godiset. För VARJE gång han tog en bit så gör han ett högt ljud, som ett barn. "AAAOOOM". För varje godisbit. En 30-årig man. Och tuggar den med munnen öppen, smaskar högt. INGET han har gjort när vi har fikat ute innan. Jag försöker först hinta om att han smaskar, kanske inte något han tänkte på. Problemet fortsätter så jag säger rakt ut att han smaskar ganska mycket med godiset och ber honom att tugga med munnen stängd men han rycker på axlarna och fortsätter. Direkt då börjar min granne spela väldigt hög musik så att väggarna vibrerar och det låter som att högtalaren är i mitt vardagsrum (gammal lägenhet, tunna väggar) så jag säger att jag ska gå och be grannen i porten bredvid (välkänd granne i detta område) att sänka volymen, jag stänger ytterdörren till lägenheten innan jag går ut. Nu kan jag berätta att jag har en katt, Tinderdejten är informerad om att det är en katt från ett katthem och att det finns ett kontrakt att den ej ska vara utekatt igen då den råkade så illa ut senast. Inte för att min katt har visat något intresse alls för att vilja gå ut ändå, aldrig krafsat mot ytterdörren eller mjauat för att komma ut under de 5 åren jag har haft katten. Tinderdejten vet också att jag inte heller vill ha katten som utekatt då jag bor nära två stora bilvägar och att grannens katt har blivit överkörd tidigare. Vad tror du karlfan gör? Medan jag är ute hos grannen så ÖPPNAR HAN MIN YTTERDÖRR. Så när jag kommer tillbaka står min ytterdörr alltså HELT ÖPPEN, inte på glänt eller så. Går in i lägenheten och frågad vad som händer, varför är dörren öppen? Karlfan säger att han tyckte att katten såg ut som den kanske ville gå ut så han öppnade dörren helt och sedan gick och satte sig på soffan för att fortsätta se på filmen. Får panik, jag mötte även grannen som bor mitt emot mig i samma port när jag var ute som eventuellt då kan ha öppnar portdörren och katten haft en möjlighet att springa ut helt. Jag säger åt tinderdejten på skarpen medan jag springer runt och letar efter katten, killen står där som ett frågetecken. Jag ber att han går ut och kollar efter katten utomhus. Han ställer sig precis utanför porten och tänder en cigg. Jag hittar tur nog katten efter några minuter, den har gömt sig under min garderob bakom en filt och ville alltså verkligen inte gå ut. Öppnar porten och säger till tinderdejten att jag har hittat katten och att jag vill avbryta dejten, säger som det är att jag verkligen inte har något intresserad kvar efter idag.
Dagen efter skickar han ett sms "Tack för en trevlig dejt igår, när ska vi ses för nästa dejt då? :) Hemma hos mig nästa gång och mysa? <3"
Kan ju tillägga att det inte var några varningsflaggor om att han var en slobb och idiot varken i chatt eller dom andra 2 dejterna, välklädd och proper kille som arbetar inom finansbranschen.
Sorry för rörig text ovanför men som som sagt, berätta gärna om era dåliga/värsta Tinderdejter som fick er att aldrig vilja höra av er till dejten igen!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-01 01:40
*Katten var under min byrå, inte garderob. Skrev lite för snabbt.