• Tue 1 Sep 2020 15:13
    2542 visningar
    4 svar
    4
    2542

    AML Analytiker

    Jag avslutade tidigare i år mina universitetsstudier och har en kandidatexamen i ekonomi. Jag vill bli AML analytker och funderar om jag ska plugga något mer.
    Men är det en master i accounting eller finance som jag ska välja då?

    Ni AML analytiker där ute vad ska jag välja?

  • Svar på tråden AML Analytiker
  • me33
    Wed 9 Sep 2020 07:58
    #1

    Jag tror inte att något av de två valen kommer att exkludera dig från att söka sådan tjänst. 
    Jag blev uppringd för sådan tjänst men saknar all högre utbildning inom finans som finnes på högskola men jag har 7 år inom yrket vilket kvalificerar mig ändå. 


    Tidigare varit bedrägeriansvarig-rollen gjorde väl sitt för det arbetet så det handlar nog mera om det.
    En storbank resonerar nog mera så att de vill ha folk med mera högskole-utbildning än förvärvad yrkeserfarenhet medan mindre bank-företag är åt andra skalan.

    AML är hett yrke nu nu och är det det som du prompt vill göra och kanske är villig att offra del av examen för att få drömyrket med vetskap om ofärdig examen och kanske inte kan gå lika högt inom finans i framtiden pga. detta så kan du börja söka arbete redan nu.

    Storbankerna, vilket var en av de banker som kontaktade mig har väldigt mycket tillsyn på sig inom ämnet och måste snabbt hantera dessa ärenden pga. så mycket negativ media så järnet är varmt nu verkligen. Så tycker jag.

  • Wed 9 Sep 2020 23:22
    #2

    Tack! Det känns som ett vettigt svar!

  • me33
    Fri 11 Sep 2020 09:04
    #3

    Bara välja o vraka 

  • me33
    Fri 11 Sep 2020 09:04
    #4
Svar på tråden AML Analytiker