• mammatill2daniella

    Mår så dåligt, ångrar mig.

    Valde kategori ensam gravid för att känslomässigt känner jag så. Jag är gravid i vecka 20+1... och mår så dåligt. Har sån fruktansvärd ångest varje dag. Jag har två barn sedan innan med en man jag är separerad ifrån. Och känslomässigt har jag redan ?lämnat? min nuvarande sambo. Som jag är gravid med. Har känslor som att jag ångrar att jag behöll barnet, det känns helt sjukt. Det var ju inte så här jag ville känna. Paniken när man mår så dåligt över situationen och det är för sent ett göra någonting åt det är helt sjukt jobbig. Orkar knappt leva med mig själv på dagarna längre och jag får ångest när jag ser på min sambo. För att jg känner som jag gör men jag vågar inte tala om det för honom... vad fan ska jag göra? Jag är så ledsen.

  • Svar på tråden Mår så dåligt, ångrar mig.
  • Anonym (N)

    Du måste prata med någon. Och känslorna när man är gravid kan vara konstiga, i 2 av mina graviditeter har jag upplevt att jag inte tycker om min sambo och jag ville inte vara med honom. Men ett tag efter att babyn varit ute har allt stabiliserat sig, förutom ena gången då jag hade haft graviditetsdepression som gick över till förlossningsdepression. Så försök få en tid till mvc så kan de hjälpa dig.

  • mammatill2daniella
    Anonym (N) skrev 2020-09-02 06:31:44 följande:

    Du måste prata med någon. Och känslorna när man är gravid kan vara konstiga, i 2 av mina graviditeter har jag upplevt att jag inte tycker om min sambo och jag ville inte vara med honom. Men ett tag efter att babyn varit ute har allt stabiliserat sig, förutom ena gången då jag hade haft graviditetsdepression som gick över till förlossningsdepression. Så försök få en tid till mvc så kan de hjälpa dig.


    Är övertygad om att jag har en graviditetsdepression... jag känner liksom redan nu jag vill inte amma, vill bara föda så den här graviditeten är över, är rädd för att jag ska ha svårt att knyta an till barnet för att jag mår som jag gör redan nu. Det är väl det som kallas förlossningsdepression... känner att jag ställt till det för mig själv och att jag bara borde gjort abort istället för det skulle vart en enklare väg än denna .... :?(
  • Anonym (Vet hur det känns)

    Du, ha inte dåligt samvete.

    Mitt andra barn blev till när jag redan mentalt lämnat min sambo. Vi höll ihop nåt år efter han föddes, sedan var det inget kvar från mitt håll.

    Jag har idag en superfin relation till barnens pappa.

    Jag har en ny sambo och litet är avslappnat och fint!

    Du kommer självklart älska sitt barn!

    Försök att se framåt! Det finns ingen ram för hur en familj ska se ut.

    Sluta ha dåligt samvete och njut av att det kommer ett nytt liv att älska!

    Försök att separera på ett sjysst sätt utan att bråka i onödan.

    / kram M

Svar på tråden Mår så dåligt, ångrar mig.