• Juliii86

    Jag tror jag inbillar mig... eller?

    Hej, 
    Jag vet inte vad jag ska tro. Igår kände jag små sparkar nedre delen av magen och det var så tydliga som kom efter varandra..och så fortsatte i en stund och la min hand på nedre delen av magen...alltså typ under navel och kände en tydlig spark. Tänkte va fan vad det där? Mitt första tanken var att det är tarmarna som spökar och tänkte inte mer på det. Detta var runt 18-19 tiden och idag känner jag samma sak? Då började jag fundera... tänk om jag är gravid? Igår tog jag ett test på kvällen och kunde se så så så svag streck? När jag la ifrån mig den ser jag den fortfarande... det skiftar liksom med rött och grått. Eftersom jag kände dessa små sparkar tog jag ett test men då hade jag redan kissat och försökte trycka ut resten men då visar den negativ? Fattar ingenting? Jag har köpt med mig CB en vanlig och en digital som jag ska testa imorgon om jag hinner eller vill. Jag har absolut inga symptom förutom att jag kände mig jätte yr en gång i förra veckan som om jag skulle svimma och sen när jag åt kvällsmat så mådde jag hur bra som helst. Jag fick mens vecka 32 tror jag det var en vanlig mens och sen slutade. Nu blöder jag igen men ytterst lite. Jag små blödde ett par veckor när jag var gravid och det gick bra. Så jag har ingen aning vad det är som känns i magen? Är det någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Jag tror jag inbillar mig... eller?
  • Anonym (Anonym)

    Snälla rara du. Om du hade varit så långt gången att du kan känna barnet sparka, dvs vanligen v 18-20, så skulle du få ett extremt tydligt streck på testet, för att inte tala om att mensen skulle ha slutat för länge sedan och du borde ha blivit större och kanske känt av några som helst symptom.

    Du är INTE gravid. Det är antagligen helt vanliga tarmrörelser.

    https://www.1177.se/Halland/barn--gravid/graviditet/graviditetsbesvar-och-sjukdomar/fosterrorelser-region-halland/

  • Pimpinellan

    Om det skulle vara sparkar från en bebis så skulle du vara långt gången. Regelrätta sparkar kommer kanske runt v.20. Det hade gett ett tydligt positivt gravtest.

  • Anonym (Tarmarna)

    Om du är nygravid är det bara en samling celler än så länge. Ingenting som har ben att sparka med. Tarmarna kan däremot kan lätt mistas för fosterrörelser.

  • Juliii86
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-01 22:27:25 följande:

    Snälla rara du. Om du hade varit så långt gången att du kan känna barnet sparka, dvs vanligen v 18-20, så skulle du få ett extremt tydligt streck på testet, för att inte tala om att mensen skulle ha slutat för länge sedan och du borde ha blivit större och kanske känt av några som helst symptom.

    Du är INTE gravid. Det är antagligen helt vanliga tarmrörelser.

    https://www.1177.se/Halland/barn--gravid/graviditet/graviditetsbesvar-och-sjukdomar/fosterrorelser-region-halland/


    Pimpinellan skrev 2020-09-01 22:30:01 följande:

    Om det skulle vara sparkar från en bebis så skulle du vara långt gången. Regelrätta sparkar kommer kanske runt v.20. Det hade gett ett tydligt positivt gravtest.


    Anonym (Tarmarna) skrev 2020-09-01 22:30:35 följande:

    Om du är nygravid är det bara en samling celler än så länge. Ingenting som har ben att sparka med. Tarmarna kan däremot kan lätt mistas för fosterrörelser.


    ok, då är det nog tarmarna, tack för era svar...
  • Anonym (T)
    Anonym (Tarmarna) skrev 2020-09-01 22:30:35 följande:

    Om du är nygravid är det bara en samling celler än så länge. Ingenting som har ben att sparka med. Tarmarna kan däremot kan lätt mistas för fosterrörelser.


    Ja eller muskelspasmer i magen.
Svar på tråden Jag tror jag inbillar mig... eller?