• Kokos90

    Mens/gravid efter pillerstopp

    Hej!

    Jag har precis slutat med minipiller. Hur lång tid tog det för er att få tillbaka er mens eller bli gravida efter pillerstopp? Både p piller och minipiller, dela med er av alla erfarenheter! Tack ????

  • Svar på tråden Mens/gravid efter pillerstopp
  • Lili158

    Ca 4 månader att få tillbaka mensen. Men sen oregelbunden cykel med 28-45 dagar. Plussade 1 år efter att slutat med p piller.

  • Svalan5

    Fick tillbaka min mens direkt, fick en blödning/mens 3 dagar efter pillerstopp. Sen har det rullat på, lite oregelbunden första 3 cyklerna, 21-27 dagar. Sista 3 cyklerna har varit regelbundna på 25 dagar och är inne på 3e aktiva försöket till plus nu, 6 dagar till BIM. Lycka till! :)

  • Kokos90
    Svalan5 skrev 2020-09-02 13:49:37 följande:

    Fick tillbaka min mens direkt, fick en blödning/mens 3 dagar efter pillerstopp. Sen har det rullat på, lite oregelbunden första 3 cyklerna, 21-27 dagar. Sista 3 cyklerna har varit regelbundna på 25 dagar och är inne på 3e aktiva försöket till plus nu, 6 dagar till BIM. Lycka till! :)


    Åhh tack för era svar!! Hoppas det kommer igång snart för mig med. Tack och lycka till du med!! :)
  • Idaaarv

    Jag slutade med p-piller och fick min mens precis som jag brukar vid månadsuppehållet. Prickade in första ägglossningen som kom precis som planerat, 14 dagar efter mensens start och blev gravid på första försöket. Så för mig tog de inte ens en månad efter att jag gjorde uppehåll med p-piller till jag var konstaterad gravid.

Svar på tråden Mens/gravid efter pillerstopp