• Heather

    Ont i mellangärdet

    Hej på er. Jag skriver detta för att mest få lite stöttning och råd om min situation, då det är väldigt jobbigt.

    I april så började jag få känningar i bröstet, lite svidande känsla men tänkte inte så mycket på det och levde som vanligt. Efter 2 veckor så märkte jag att det inte försvann och kontaktade min vårdcentral och fick en tid.

    När jag var på plats så fick jag göra ett EKG som visade inget. Berättade mina symptom för min läkare och han faställde att jag troligen hade dyspepsi och fick utskrivet omeprazol. Tog även avförings prov och blodprov för att se om jag hade en bakterie i magen. Men proverna såg bra ut och hade inget

    Efter 2-3 dagar så försvann mina besvär och det kändes väldigt skönt.

    (Jag vill notera också att jag var mitt under en flytt och var väldigt stressad.)

    Efter att flytten var klar så kom besvären igen (tog fortfarande min omeprazol)

    Denna gången har den inte försvunnit, och har haft ont sen 14 maj för att vara exakt.

    Tar 1 tablet varje dag pluss att jag har ändrat mina matvanor, utan resultat.

    Vissa dagar är bättre, men har fortfarande ont fast i mindre skala.

    Jag har följande symptom

    * Konstant svidande i bröstet, inga halsbrännande tabletter funkar, har provat typ allt.

    * Besvären förvärras inte om jag äter, eller böjer mig frammåt, känner ingen skillnad.

    * har ont mellan skulderbladen. Om jag trycker på min vänstra bröst (över bröstet) så får jag ont i ryggen på vänster sida.

    * mår ej illa eller fel på min aptit.

    * känner mig för övrigt bra förutom smärtan

    Jag funderar på att göra en gastro för att vara säker..för detta börjar tära på mitt psyke.

    Han säger att det troligen är dypsepsi jag har (känslig mage) men omeprazolen funkar inte och vet ej om det verkligen är det jag har.

    Har tagit tabletterna i 2 månader utan resultat.

    Har ni varit med om nått liknande? Förlåt om det är luddigt förklarat.

Svar på tråden Ont i mellangärdet