• Thereseho

    Tolka ägglossningstest.

    Hej!

    Jag och min sambo ska äntligen försöka att bli gravida. Jag slutade äta p-piller i december 2019 och har försökt följa mina ägglossningar sedan dess. Ända från början har jag bara fått positiva ägglossningstest varannan månad.

    Någon som vet vad det kan bero på ?

    Jag har en regelbunden cykel på ca 28 dagar de månader som jag får positiva test är dom exakt på dagen som min app säger att jag ska ha ägglossning. Men sen är det verkligen noll månaden efter. Borde jag fortsätta testa längre än enbart dagarna i kring ?

    Här på bilden så visar den senaste ägglossningen jag skulle haft uppifrån så skulle jag haft ägglossning på sticka nr 3.

    Tacksam för alla svar :)

  • Svar på tråden Tolka ägglossningstest.
  • Anonym (Anonym)

    Nu kanske de såg annorlunda ut när de var färska men jag ser inget positivt test där iaf.

    När börjar du testa? ÄL är ingen exakt vetenskap så du kanske börjar för sent eller slutar för tidigt.

  • Thereseho
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-02 17:08:47 följande:

    Nu kanske de såg annorlunda ut när de var färska men jag ser inget positivt test där iaf.

    När börjar du testa? ÄL är ingen exakt vetenskap så du kanske börjar för sent eller slutar för tidigt.


    Tack!
     
    nej ingen av dem har varit positiva, och så är det alltid varannan månad. Jag fundera mest om det är så att jag borde fortsätta testa några dagar till denna månad eller att det bara är så att man kan missa ägglossningar varannan månad?
    För som testerna visar så ser jag inte ens en lite stegring som att det skulle kunna vara på gång?
  • Anonym (Anonym)
    Thereseho skrev 2020-09-02 17:16:34 följande:
    Tack!
     
    nej ingen av dem har varit positiva, och så är det alltid varannan månad. Jag fundera mest om det är så att jag borde fortsätta testa några dagar till denna månad eller att det bara är så att man kan missa ägglossningar varannan månad?
    För som testerna visar så ser jag inte ens en lite stegring som att det skulle kunna vara på gång?
    Man kan missa några ägglossningar per år men kanske inte så regelbundet. Jag tror att du testat på fel dagar. Så när börjar och slutar du testa i cykeln? Jag har fått positivt utslag redan vid dag 6 så du vet. Och så sent som framåt dag 20 nån gång också. Jag ser iaf ingen stegring heller.
Svar på tråden Tolka ägglossningstest.