• Anonym (Karin)

Mobilsurf?

Tänkte höra vilken operatör har bäst mobilsurf när man använder kontantkort?

Jag har Comviq, köper oftast Fastpris 145 kr. Då ingår 5 GB surf. Det tar slut väldigt snabbt upplever jag. Trots att jag inte har på mobildata så ofta. Använder ju Wifi:n hemma. Har även en mobil där jag har Halebop och brukar ladda med surf då och då, oftast 5 GB åt gången, brukar använda den ofta när jag är ute och går. Där räcker surfen mycket längre. Bägge telefonerna är Samsung.

Ja, är det fler som upplever liknande?

Någon som har några tips? Vad ska man välja egentligen? Upplever Comviq som lureri mer och mer faktiskt.

• Svar på tråden Mobilsurf?
  • Litenmenhård

Jag har Comviq fastpris mini också. Jag använder inte min surf på telefonen, då det är en gammal telefon(Nokia 3310). Det jag stör mig på med Comviq är att man kan bara ha viss mängd surf sparad och samtalsminuter. 

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Besserwisser)

Skaffa abonnemang hos Hallon, Vimla eller Fello.
    Alla kostar ca 100:- per månad och du får några Gigabyte per månad som du kan spara.

Hallon: 99:- och 4 GByte per månad, Tre's nät
    Vimla: 100:- och 3 GByte per månad, Telenors nät
    Fello: 95:- och 2 GByte per månad, Telias nät

Kontantkort är bara bra om man mest tar emot telefonsamtal. Då kan man klara sig på någon hundring per år. Ska man ringa utgående samtal eller surfa så är det oftast bättre med ett billigt abonnemang.

• Anonym (Blåbär)
    Litenmenhård skrev 2020-09-02 17:56:30 följande:

Det jag stör mig på med Comviq är att man kan bara ha viss mängd surf sparad och samtalsminuter. 

Med Hallon för 99 kr/månad för 4GB får man spara hur mycket som helst. Dessutom ingår samtal och SMS i priset.
  • Anonym (Karin)
    Litenmenhård skrev 2020-09-02 17:56:30 följande:

Jag har Comviq fastpris mini också. Jag använder inte min surf på telefonen, då det är en gammal telefon(Nokia 3310). Det jag stör mig på med Comviq är att man kan bara ha viss mängd surf sparad och samtalsminuter. 

Det gillar inte jag heller med Comviq, att det är typ 30 dagar max. Vissa andra är surfen giltig ett halvår. Nu tar ju alltid surf slut så fort med ovan nämnt företag så ingen fara :)

Kan tänka mig att fastpris mini är rätt smidigt när man pratar och sms:ar främst.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Besserwisser) skrev 2020-09-02 18:51:20 följande:

Skaffa abonnemang hos Hallon, Vimla eller Fello.

Alla kostar ca 100:- per månad och du får några Gigabyte per månad som du kan spara.

Hallon: 99:- och 4 GByte per månad, Tre's nät

Vimla: 100:- och 3 GByte per månad, Telenors nät

Fello: 95:- och 2 GByte per månad, Telias nät

Kontantkort är bara bra om man mest tar emot telefonsamtal. Då kan man klara sig på någon hundring per år. Ska man ringa utgående samtal eller surfa så är det oftast bättre med ett billigt abonnemang.

Ja, det kanske är så det är, abonnemang gäller när man främst surfar. Tack för svar. Men ändå, hur kan surfen ta slut så snabbt med vissa operatörer trots liknande användningstid och l telefonmärke? Den ena lite äldre modell men ändå modern :) En samsung J5 2018 då. Märkligt.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Blåbär) skrev 2020-09-02 19:29:03 följande:

Med Hallon för 99 kr/månad för 4GB får man spara hur mycket som helst. Dessutom ingår samtal och SMS i priset.

Tack för svar. Ja det gillar jag, att man kan spara surf en tid.
  • Litenmenhård
    Anonym (Blåbär) skrev 2020-09-02 19:29:03 följande:
    Tack för tipset! .
  • Litenmenhård
    Anonym (Karin) skrev 2020-09-03 06:44:53 följande:
    Det gillar inte jag heller med Comviq, att det är typ 30 dagar max. Vissa andra är surfen giltig ett halvår. Nu tar ju alltid surf slut så fort med ovan nämnt företag så ingen fara :)

Kan tänka mig att fastpris mini är rätt smidigt när man pratar och sms:ar främst.
    Ja, framförallt sms:ar eller om folk ringer en mycket.
Svar på tråden Mobilsurf?