• Arre1010

    Svag linje på gravidtetstestet, mf 3 veckor sesan

    Hej alla

    Är så desperat efter svar. Har för ca 3 veckor sedan fått missfall i vecka 12+0, dock tror jag att jag fick mf redan i vecka 8-9, detta eftersom jag själv slutade känna mig gravid. Har sedan dess gått på uppföljning på gynakut för att följa mina hcg-värde. Dem har sjunkit något otroligt mycket var gång jag besökte sjukhuset(vilken är en lättnad för detta innebar för mig att jag snabbt igen ville bli gravid). Nu är det 3 veckor sedan missfallet, och jag har känt på mig att jag kanske blivit gravid igen. Har några symtomet som är detsamma som förra. På söndag ska jag åter till sjukhuset för att kolla mina hcg värden. För 2 veckor sedan så låg hcg på 100 och dem behöver vara på 0 för att ?starta nytt? typ. Jag var så ivrig idag och köpte ett Clearblue test, som visade ett svagt positiv inom 5 min. tror ni att det är positivt, eller är det för tidigt att avgöra det???

    Uppskattar svar så mycket, önskar inget annat än att bli gravid igen.

  • Svar på tråden Svag linje på gravidtetstestet, mf 3 veckor sesan
  • Pimpinellan

    Gravtest kan tyvärr visa positivt länge efter m.f. Speciellt ju längre man hunnit gå. Att du både skulle hunnit ha äl- eller ens haft äl öht.- hunnit bli gravid och fått så pass högt hcg på endast 3 veckor att det syns på test är mycket långsökt.

  • Arre1010

    Hade ägglossning för två veckor sedan. Inte helt omöjligt att man råkat bli gravid då

  • Arre1010
    Pimpinellan skrev 2020-09-02 19:22:55 följande:

    Gravtest kan tyvärr visa positivt länge efter m.f. Speciellt ju längre man hunnit gå. Att du både skulle hunnit ha äl- eller ens haft äl öht.- hunnit bli gravid och fått så pass högt hcg på endast 3 veckor att det syns på test är mycket långsökt.


    Utöver de, har jag kollat när min ägglossning var med ägglossningstest.
  • närkommertrean
    Arre1010 skrev 2020-09-02 19:53:07 följande:

    Utöver de, har jag kollat när min ägglossning var med ägglossningstest.


    Fast ägglossningstest kan visa falskt positivt av hcg så det är inte säkert att du hade ägglossning trots positivt test. Jag tycker tyvärr också det låter tidigt att du är gravid igen om det bara var tre veckor sedan du fick mf i v 12+0. Fick du något negativt graviditetstest innan du fick det positiva ägglossningstestet?

    Själv har jag fått två mf i v 7. Första gången tog det nästan två månader innan jag fick ägglossning igen. Då fick jag negativt graviditetstest fem veckor efter missfallet startade och sedan dröjde det några veckor till innan jag hade ägglossning. Jag blev inte gravid den gången och efter det tog det ytterligare två månader innan jag fick nästa ägglossning och då blev jag gravid.

    Andra gången fick jag negativt graviditetstest dag 8 efter missfallet startade, dag 9 fick jag positivt ägglossningstest och dag 10 hade jag ägglossning. Men det var alltså efter ett mf i v 7. Trots att vi prickade ägglossning varje månad efter det tog det ändå åtta försök innan jag blev gravid igen.
  • Arre1010
    närkommertrean skrev 2020-09-02 20:53:23 följande:

    Fast ägglossningstest kan visa falskt positivt av hcg så det är inte säkert att du hade ägglossning trots positivt test. Jag tycker tyvärr också det låter tidigt att du är gravid igen om det bara var tre veckor sedan du fick mf i v 12+0. Fick du något negativt graviditetstest innan du fick det positiva ägglossningstestet?

    Själv har jag fått två mf i v 7. Första gången tog det nästan två månader innan jag fick ägglossning igen. Då fick jag negativt graviditetstest fem veckor efter missfallet startade och sedan dröjde det några veckor till innan jag hade ägglossning. Jag blev inte gravid den gången och efter det tog det ytterligare två månader innan jag fick nästa ägglossning och då blev jag gravid.

    Andra gången fick jag negativt graviditetstest dag 8 efter missfallet startade, dag 9 fick jag positivt ägglossningstest och dag 10 hade jag ägglossning. Men det var alltså efter ett mf i v 7. Trots att vi prickade ägglossning varje månad efter det tog det ändå åtta försök innan jag blev gravid igen.


    Hade 2 dagar som ägglossningstest visade positivt, resterande har varit negativ. Sen så klart är all graviditet individuellt. Uppskattar ditt svar och hoppas din graviditet går/gick bra till sist.
  • Pimpinellan

    Missfall v.13 och äl en vecka senare? Inte troligt alls. Jag blödde 2,5 vecka efter MA v.11 och 7 veckor efter MA v.14.

  • närkommertrean
    Arre1010 skrev 2020-09-02 21:05:31 följande:

    Hade 2 dagar som ägglossningstest visade positivt, resterande har varit negativ. Sen så klart är all graviditet individuellt. Uppskattar ditt svar och hoppas din graviditet går/gick bra till sist.


    Jag vet hur tufft det är att gå igenom ett mf, hur ledsen man känner sig och hur gärna man vill bli gravid igen. Det kommer bli bättre. Och även om det låter hårt, speciellt när man är mitt uppe i ett mf, så är jag tacksam för mina mf idag. Självklart kommer jag alltid sörja dem och undra vilka de hade blivit men utan mina mf hade jag inte haft två av de tre barnen jag har idag. Och ett liv utan dem är otänkbart! Jag håller tummarna för att du snart blir gravid igen och att det resulterar i en bebis! <3
  • Arre1010

    Tack fina du för dina ord, så underbart att du har barn idag.

Svar på tråden Svag linje på gravidtetstestet, mf 3 veckor sesan