• Anonym (Jag)

Knöl i yttre blygdläpp

Jag märkte för ett tag sedan (några veckor) att jag har en liten hård knöl i min yttre blygdläpp, lite mindre än en ärta. Jag har inga besvär ifrån den och den syns inte utanpå.

Är det någon som haft/har något sånt som kollat upp det? Man blir ju helt förstärkt när mab googlar då verkar ju cancer vara enda alternativet

• Svar på tråden Knöl i yttre blygdläpp
  • tjala

Jag har haft sådana ?ärtor? vid ett flertal tillfällen! Blev precis som du ganska orolig första gången, men efter ca tre veckor när jag duschade gick det att lite försiktigt klämma på den och det kom ut en vit vätska. Det gick att klämma lite till några fler gånger och sen var den borta. Sen har det varit likadant med ett antal till.

Tror att det är någon slags finne fast i underlivet. Men ha tålamod, den måste mogna ett antal veckor innan den går att klämma (iaf för mig).

• Anonym (bump)

Ja, kanske som ovanstående skriver att det bara är en "finne".
    Kan också vara en böld, de kan komma av olika anledningar.
    Kan vara en vårta, kliar det?

Sedan kan det finnas som naturliga ojämnheter i blygdläpparna, det känns inte som något sådant då?

Om du är väldigt orolig och det inte försvinner, kolla upp hos gyn, de har sett det mesta.

Lycka till, stay cool.

• Gizmo

Det kan vara en inflammerad hårsäck.
    Den försvinner om du dränker den med alsolsprit.

• Anonym (Jag)

Tack för era lugnande svar. Jag försökte klämma den igår, det kom inte ut något men jag upplever att den är mindre idag. Kanske gick den sönder invändigt

• Anonym (bump)
    Anonym (Jag) skrev 2020-09-03 21:42:37 följande:

Tack för era lugnande svar. Jag försökte klämma den igår, det kom inte ut något men jag upplever att den är mindre idag. Kanske gick den sönder invändigt

Stackars du. Kan du låta den vara ett tag och se vad som händer? Annars kan du också testa med att ha på vaselin, det brukar funka fint på vanliga finnar i övrigt, drar liksom ut den och får den att utvecklas snabbare.
    Kanske svårare om det är på inre sidan dock.

Hoppas det blir bättre snart Glad
Svar på tråden Knöl i yttre blygdläpp