• Anonym (hm)
    Thu 3 Sep 2020 01:57
    4031 visningar
    32 svar
    -1
    32
    4031

    Är strippklubb otrohet?

    Hej, min sambo ska utomlands på en svensexa med ett tight killgäng. Det kommer bli strippklubbar. Jag känner mig på något sätt sviken, av att han ska stå och mest troligt bli uppkåtad av andra tjejer IRL.

    Så, till min fråga. Anser ni att strippklubb är en form av otrohet eller är jag bara löjlig som känner såhär?

    Om jag är löjlig, om strippklubbar utomlands på en svensexa bara är att ta.. hur resonerar ni som inte mår skit över det?

  • Svar på tråden Är strippklubb otrohet?
  • Anonym (jen)
    Thu 3 Sep 2020 03:45
    #1

    Jag har varit med om samma att min kille åkt iväg på svensexa, men det som varit positivt för när han kommit hem har han velat ha sex varje dag en tid framöver, aå det gav ju något...

    plus att ja kan tillåta mig ibland att va lite micro otrogen eftersom han varit på strippklubb

  • Anonym (Felic­ia)
    Thu 3 Sep 2020 06:45
    #2
    Nej det tycker jag inte. Ser ingen skillnad mot att bli uppkåtad av porr direkt. Så länge man bara tittar har man inte gjort nåt fel. 
  • Anonym (Stina­)
    Thu 3 Sep 2020 06:58
    #3
    Anonym (hm) skrev 2020-09-03 01:57:37 följande:

    Hej, min sambo ska utomlands på en svensexa med ett tight killgäng. Det kommer bli strippklubbar. Jag känner mig på något sätt sviken, av att han ska stå och mest troligt bli uppkåtad av andra tjejer IRL.

    Så, till min fråga. Anser ni att strippklubb är en form av otrohet eller är jag bara löjlig som känner såhär?

    Om jag är löjlig, om strippklubbar utomlands på en svensexa bara är att ta.. hur resonerar ni som inte mår skit över det?


    Dina känslor är dina känslor och självklart något som skall tas på allvar. Spelar ingen roll hur andra känner och resonerar sedan får man ibland bita ihop och inse att man äger inte varande i en relation. Sätt er ner och prata om hur du känner det och hur han känner för det är det enda som har betydelse i sammanhanget.

    Att jag för min del inte skulle ha det minsta problem med att en partner besöker en strippklubb grundar sig på hur jag ser på sex, kärlek och relationer. Om man som jag är bisexuell och lever i en öppen relation med en annan kvinna så kan jag helt enkelt inte sätt likhetstecken mellan hur jag och TS känner och resonerar runt detta.

    Min förhoppning är att TS via sakliga och respektfulla samtal där man inte skuldbelägger varandras känslor och önskemål skall hitta en lösning som både TS och hennes sambo mår bra av.
  • Anonym (X)
    Thu 3 Sep 2020 07:05
    #4
    +2

    Bara jag som tycker att det låter suspekt att de behöver åka UTOMLANDS för att gå på strippklubb???

    Strippklubbar finns även här i Sverige... men inte lagliga horir, just saying.

  • Anonym (ooo)
    Thu 3 Sep 2020 07:08
    #5
    Anonym (hm) skrev 2020-09-03 01:57:37 följande:

    Hej, min sambo ska utomlands på en svensexa med ett tight killgäng. Det kommer bli strippklubbar. Jag känner mig på något sätt sviken, av att han ska stå och mest troligt bli uppkåtad av andra tjejer IRL.

    Så, till min fråga. Anser ni att strippklubb är en form av otrohet eller är jag bara löjlig som känner såhär?

    Om jag är löjlig, om strippklubbar utomlands på en svensexa bara är att ta.. hur resonerar ni som inte mår skit över det?


    måste man åka på sånt trams på svensexor så ger jag inte mycket för det gänget. 

    Kan inte din man säga att han inte vill ?Eller är det så att de gör detta för att han vill? 

    De svensexor jag känner till har handlat mest om att kanske träna något tillsammans, äta en fin middag, kanske spaavslutning på kvällen eller badat i någons sommarstuga, men definitivt inte dragit iväg på strippklubb! 
  • Anonym (K)
    Thu 3 Sep 2020 07:44
    #6

    Om du känner dig sviken är det vad som gäller. Du behöver inte ens sätta en etikett som otrohet på det.

    Är du ok med det eller inte?? Det är enda frågan som spelar roll. Är du inte ok med det så säg det till honom.

  • Anonym (Lovli­g)
    Thu 3 Sep 2020 08:52
    #7

    Om stripklubbsbesök officiellt är en del av resan (snarare än något du listat ut själv) borde det varit självklart att kolla av med dig innan han bokar.

  • Thu 3 Sep 2020 09:34
    #8
    -1
    Anonym (hm) skrev 2020-09-03 01:57:37 följande:

    Hej, min sambo ska utomlands på en svensexa med ett tight killgäng. Det kommer bli strippklubbar. Jag känner mig på något sätt sviken, av att han ska stå och mest troligt bli uppkåtad av andra tjejer IRL.

    Så, till min fråga. Anser ni att strippklubb är en form av otrohet eller är jag bara löjlig som känner såhär?

    Om jag är löjlig, om strippklubbar utomlands på en svensexa bara är att ta.. hur resonerar ni som inte mår skit över det?


    För att göra livet en smula enklare för dig, så rekommenderar jag att inte använda ett så hårt laddat ord som otrohet på lite av varje. Spara det till dess ursprungliga och egentliga betydelse, att partnern har sex med någon annan olovandes.

    Vad det gäller själva resan så var väl strippklubb något som var tänkbart redan när han eller ni tackade ja. Det hade ju varit bättre ta den diskussionen då. Svårt komma efteråt och känna sig kränkt.

    Sedan ska man väl göra skillnad på stripp och stripp. Det är en sak om man som man eller kvinna tittar på erotisk dans i syfte att kåta upp sig, och en annan att vistas i den miljön för att den av någon anledning känns rätt. Lite som att ha en trubadur bredvid baren.

    Men framför allt skulle jag, om jag var du, fundera på ditt liv och vilka vänner ni eller han umgås med. Om striptease på en svensexa ses som naturligt så har man förmodligen en rätt sexistisk syn på saker och ting, i umgängeskretsen och då kommer du få känna av liknande saker kontinuerligt i er relation.
  • Anonym (Trams­)
    Thu 3 Sep 2020 23:01
    #9
    +1

    Nej det är inte otrohet. Han tittar med sina ögon, hur kan det vara otroget? Är du en extremt osäker person? Det låter så, du kanske skulle söka hjälp för din självkänsla

  • Anonym (Felic­ia)
    Fri 4 Sep 2020 02:01
    #10
    -1 +2
    Anonym (ooo) skrev 2020-09-03 07:08:16 följande:
    måste man åka på sånt trams på svensexor så ger jag inte mycket för det gänget. 

    Kan inte din man säga att han inte vill ?Eller är det så att de gör detta för att han vill? 

    De svensexor jag känner till har handlat mest om att kanske träna något tillsammans, äta en fin middag, kanske spaavslutning på kvällen eller badat i någons sommarstuga, men definitivt inte dragit iväg på strippklubb! 
    Träna tillsammans? Vilken sopig svensexa :D 

    Det ska vara sprit, kokain och strippor, inte träning i en sommarstuga
Svar på tråden Är strippklubb otrohet?