• Anonym (Fråga)

    Hade ni velat ha min man..?

    Hej,

    Jag skriver detta för att få perspektiv. Jag försöker bena ut mina känslor i min relation.

    Jag är sambo sedan 7 år. Ett barn. Bor i hus. Är 31 år. Sambon 45.

    Vi träffades några månader efter att han blev lämnad. Jag hade också precis kommit ur en jobbig relation. Vi klickade och trivdes ihop men det var aldrig nån direkt passion och hejdundrande kärlek.. Utan mer trevligt bekvämt och lugnt. Han var väldigt långsam med allt och det tog ca 7 mån innan han titulerade oss som par. Han var sårad forfarande efter tjejen innan och behövde tid. Kände mig aldrig som den rätta med stort R.

    Min sambo är väldigt sansad, snäll, lojal, trogen, hederlig och social. Han har principer. Hjälper till i hemmet och tar stort ansvar för vårt barn. Jobbar hårt. Ingen som spelar tv-spel på kvällarna direkt. Han ser bra ut och tränar. Dricker sällan. Han är trygg och stabil och säger ofta att jag är så vacker och hur mycket han älskar mig.

    Det jag saknar är ett djup i relationen. Han vill inte gärna diskutera saker förutom sitt eget jobb. Han har aldrig varit intresserad av mitt tidigare liv och mina åsikter. Han tycker romantik är larvigt. Skulle aldrig någonsin tex vilja gifta sig. Han vill göra det han tycker är roligt, och har flera gånger rest utomlands med kompisar på resor HAN vill göra. Tex åkte han iväg 2 veckor till Hawaii när vårt barn var några månader gammalt. Vi var kvar hemma.

    Till och från känner jag som sagt att vi egentligen inte känner varann, att relationen flyter på utan utan djup och den där hejdlösa kärleken. Eller är det mig felet ligger hos som inte känner det där djupet?

    Är detta små brister i jämförelse med vad ni upplevt? Hur hade ni resonerat kring det här?

  • Svar på tråden Hade ni velat ha min man..?
  • Avenia

    Jag hade inte velat ha din kille. Bara en sån sak som att åka till Hawaii utan er! Usch, nej!

  • Anonym (H)

    Vad vi vill ha är ointressant. Frågan är vad du vill ha.

  • Anonym (Nooo)

    Nej er relation hade jag inte velat ha. För mig är det viktigt att klicka på en djupare nivå. Jag känner en stark samhörighet med min man och vi har ett ständigt pågående samtal. Det du beskriver hade inte varit nog för mig. Då hade jag hellre varit ensam

  • Anonym (Rosie)

    Nja, jag hade nog också stått över en sån man. Alltså, är han ofta så ego? Det är väl en sak att åka på resor själv ibland, det gör väl inget, men när man nyss fått barn..? Va? Är det verkligen bästa läget att åka? Hur motiverade han resan för dig, eller berättade han bara en dag att han hade bokat och skulle iväg?

  • Anonym (Jag)

    Nu har jag en karl som tar halva ansvaret hemma, vi är båda praktiska framför romantiska.
    Att han stack till Hawaii kunde ni diskuterat innan, inget du kan sura över nu.
    Men att inte kunna ha livliga diskussioner om stort och smått skulle jag inte stå ut med.

  • Anonym (notmytype)

    Nej, jag skulle inte vilja ha denna typ av man. Jag vet att jag är motsatsen i för många plan till den person du beskriver, det skulle kännas dött för mig.

    Han låter fin på många sätt, men det låter också på dig som att du saknar bli sedd på riktigt och du inte har djupet med honom.
    Eftersom han inte vill/har intresse att lära känna dig djupare eller prata djupare så är han inte sån helt enkelt.
    Det finns många som enbart är superpraktiska och ytliga i relationer och är nöjda så.

    Och vad 17! Åker till Hawaii sådär bara? Kunde han inte väntat lite tills ni kunde resa tillsammans?

    Låter verkligen som du behöver mer och tror inte du kommer få mer från denna mannen, han är som han är.
    Om du känner att han inte räcker som partner för dig trots sina positiva, praktiska sidor så har du nog ett val framför dig.
    Ni låter tyvärr inte så kompatibla kärleksmässigt.

  • Anonym (Fråga)

    Ja jag saknar den där hetsen, diskussionerna, elden, spontaniteten... Men då kanske livet är mer instabilt också?

    Han reste för han behövde unna sig nått kul, han åkte med 3 andra kompisar och det bestämdes en månad innan... jag hade svårt med det. Men i sånna fall tycker han att ?vadå det är ju bara 2 veckor??! Jag och bebisen körde honom tom till Arlanda mitt i en snöstorm...,

    han är dock i övrigt så genomsnäll och ställer alltid upp. Bästa pappan i världen. Vältränad, fräsch, ren. Många delar jag värderar. Men om det räcker, oklart.

  • Anonym (notmytype)
    Anonym (Fråga) skrev 2020-09-03 23:14:59 följande:

    Ja jag saknar den där hetsen, diskussionerna, elden, spontaniteten... Men då kanske livet är mer instabilt också?

    Han reste för han behövde unna sig nått kul, han åkte med 3 andra kompisar och det bestämdes en månad innan... jag hade svårt med det. Men i sånna fall tycker han att ?vadå det är ju bara 2 veckor??! Jag och bebisen körde honom tom till Arlanda mitt i en snöstorm...,

    han är dock i övrigt så genomsnäll och ställer alltid upp. Bästa pappan i världen. Vältränad, fräsch, ren. Många delar jag värderar. Men om det räcker, oklart.


    Ja, förstår precis hur du menar. Se tiden an och hur det känns.
    Önskar dig lycka till Solig
  • Anonym (Inte perfekt men...)

    Din kille låter inte perfekt men hundra gånger trevligare än jag är van vid så jag personligen hade nog kunnat bli hyfsat lycklig med honom.

Svar på tråden Hade ni velat ha min man..?