Vad ska jag göra imorgon?
Varje kväll frågar jag mig vad jag ska göra imorgon. Ibland gör jag upp någon slags plan. Jag vill i mitt egna huvud göra saker och förbättra mitt liv. Den eviga frågan har dock ett evigt svar. Ingenting. Jag får ingenting gjort. Ingenting är roligt eller engagerande. Kolla här.
Planen idag:
Gå upp i vettig tid, liksom före 10.
Ät riktig frukost
Klä på mig rena, presentabla kläder
Ta på mig aktivitetsarmbandet
Gå en prommenad på i alla fall 3000 steg
Träna dagens träningspass
Se något avsnitt på Netflix och käka ett mellanmål eller nåt
Sätt i en diskmaskin
Städa lite
Gör vad som helst fram till middagstid till exempel läs en bok för jag har massor av böcker som jag aldrig har läst
Ät riktig middag
Gör något mer ett tag till exempel ta fram ett pussel för jag saknar att lägga pussel
Duscha
Se något på Netflix eller så medan jag torkar håret
Sova i vettig tid, liksom före kl 3.
Vad jag faktiskt gjort idag:
Gått upp efter 10, typ 10,30
Svor lite lätt att mitt boendestöd återigen är inställt pga sjuk personal.
Inte ätit en riktig frukost för det fanns ingen. Jag gick och handlade frukost istället. Och en choklad. Jag åt chokladen men inte frukosten.
Klädde på mig ganska rena, presentabla kläder när jag gick och handlade. Tog av mig dessa när jag kom hem och drog på mig den fläckiga, supernoppriga blåa tröjan och leggings jag har haft i minst 2 veckor. Bye-bye bh också för obekvämare plagg får man leta efter.
Satte på datorn och bad till datorgudarna att den inte skulle explodera den här gången heller. Jag har inte råd att köpa en ny nu eller kanske någonsin.
Spelade dator/mobilspel i ungefär 4,5 timme
Gick på en prommenad runt kvarteret. Utan aktivitetsarmband för det glömde jag så klart.
Satte mig igen vid datorn och spelade fram till ja, nu.
Nu är det väl också bäst att äta middag, va? Frukost till middag tror jag det blir för jag orkar verkligen inte laga något och jag har nog ingenting hemma att laga.
Det är som att jag är trött på allt. Ibland sitter jag bara och väntar på att allt ska ta slut. Det kanske hade varit lite spännande.
Tack om du läste. Har du tips eller råd eller bara något tröstande ord så dela det gärna.
Planen imorgon är samma som planen idag. Jag misstänker att vad jag faktiskt kommer att göra är samma som jag gjort idag.